אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך מתחזקים מזרוני פולירון?

אמנם חשוב לדעת איך לקנות מזרון איכותי בעל עמידות גבוהה וקצב בלאי איטי, אך לא פחות חשוב לדעת לשמר את הקיים. גם המזרון הנפלא ביותר, לא יאריך ימים ללא תחזוקה שוטפת ושמירה על ניקיונו. מזרוני פולירון מיוצרים מחומרים איכותיים ועמידים לאורך זמן, ואף בעלי תכונת  הידרופיליות המונעת הצטברות של לחות בתוכם, אך עדיין על המשתמש מוטלת האחריות לטפל במזרון באופן עקבי כדי למצות את יתרונותיו עד תום.

ניקוי מזרוני פולירון:

ניקוי מזרון אינו פרויקט פשוט. מזרונים הם פריטים כבדים, ולמרות שידיות האחיזה המחוברות לצדיהם מסייעות בכך, לא לכולם קל להזיזם או להפוך אותם. חשוב לנקוט באמצעי מנע כמו שאיבת אבק ואוורור לעיתים קרובות, כפעולות מנע להצטברות אבק ולכלוך. מעבר לכך, רצוי מאד להניח על המזרון מגן מזרון שמפחית מאד את חדירת האבק אליו, ואף מגן לחלוטין מפני חדירת נוזלים. חשוב לדעת שחדירת נוזלים למזרון פוגעת באיכותו וגם בבריאותנו, היות שרטיבות מעודדת התרבות של בקטריות ועובש.

ובכל זאת, אם וכאשר נוצרו כתמים על גבי המזרון, עדיף כמובן להשתמש בחומרי ניקוי יבשים, או כאלה שמתאדים במהירות לפני שהם מספיקים להיספג. בהעדר נוזל נדיף או קצף ניקוי, ניתן להקציף מים עם סבון ולהשתמש בקצף בלבד. מורחים את הקצף על הכתם בלבד בעזרת מגבת, משפשפים בעדינות ומייבשים בעזרת מאוורר או מייבש שיער. לניקוי כתמי דם או שתן, ניתן להשתמש במי חמן מהולים במים ביחס של שליש חמצן על שני שליש מים, ורצוי לבדוק בפינה נסתרת את תגובת המזרון לחומר. לאחר פעולות הניקוי, חשוב להקפיד על ייבוש מוחלט של המזרון לפני שפורשים עליו מצעים .

להפוך ולסובב

מעבר לשמירה על ניקיון המזרון, חשוב לוודא שהאזורים עליהם מופעל הלחץ הכי גדול יתחלפו מדי פעם. מסיבה זו, חשוב גם לסובב את המזרון כך שתהיה תחלופה בכיווני הראש והרגליים, וגם רצוי להפוך אותו. מזרונים איכותיים אינם השקעה קטנה. כדי לתחזק אותם היטב, כדאי שנשקיע קצת מאמץ בשימור וטיפול בהם, ובכך נרוויח איכות שינה טובה יותר למשך זמן ארוך יותר.


אודות מחבר המאמר

מאסטר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.