אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כך תארגני חתונה באופן היעיל ביותר

 

חתונה היא אירוע של פעם בחיים. ארגון אירוע כזה דורש הרבה מצד שני בני הזוג הבאים בברית הנישואין, לעיתים אף מחברים ובני משפחה המתגייסים לעזור.

ארגון נכון של החתונה על כל פרטיה מבחינה פיננסית, רגשית ואפילו פיסית יכול להקל במידה רבה על הלחץ הטבעי, שעשויים בני הזוג לחוש.

תקציב, לוח זמנים ותיעוד

·     חשוב לקבוע תקציב המתאים לבני הזוג ולהקפיד לא לחרוג ממנו, גם אם הדבר מצריך, לעיתים, להתפשר על משהו, שאינו בדיוק על פי הציפיות. יחד עם זאת, התקציב אינו חייב להיות חסר גמישות. אפשר להחליט לחרוג מן התקציב בנושא חשוב במיוחד, ובמקביל, לצמצם בהוצאות במקום אחר, כדי לשמור על מסגרת התקציב המקורית.

·         לוח זמנים מפורט ככל האפשר להכנות הנדרשות לפני החתונה הוא דבר חשוב. לוח הזמנים צריך להיות מותאם לזמן שבאפשרותם של בני הזוג להקדיש להכנות לחתונה לצד המחויבויות האחרות שיש להם, כגון: עבודה, לימודים וכד'.

תסרוקת כלה חי שושן

·         הרבה רשימות מסוגים שונים מלוות את ההכנות לחתונה החל ממציאת אנשי המקצוע שיהיו שותפים גם להכנות, כגון תופרת לשמלת הכלה, מעצב תסרוקות לכלה, מאפרת וכד', ועד רב, תקליטן, מקום לאירוע, רשימת מוזמנים וכד'. חשוב לתת את הדעת כיצד לארגן את כל הרשימות הללו בצורה מסודרת, ובהתאם ללוח הזמנים שהוזכר בסעיף הקודם.

גודל החתונה, מקום האירוע וקביעת תאריך

·         בני הזוג צריכים להחליט יחד מה יהיה גודל החתונה, כלומר, מה יהיה היקף המוזמנים. מומלץ להחליט על כך בשלב מוקדם, וליידע את בני המשפחה והחברים. כל ארגון החתונה שייעשה בהמשך יהיה תלוי, מן הסתם, בגודל האירוע.

·         בחירת מקום האירוע היא החלטה חשובה, שחייבת להתבצע אף היא בשלב מוקדם. עונת השנה משחקת תפקיד חשוב בבחירת המקום, ולצידה – אופיים של בני הזוג. מקום האירוע יכול להיות נוצץ ויוקרתי, אך הוא יכול להיות גם צנוע, פשוט ומסביר פנים לאורחיו המיועדים.

·         קביעת תאריך לחתונה חשוב אף הוא, ובעצם – אולי החשוב מכול. בחירת אולם האירועים לא יכולה להתבצע, אלא לאחר שנקבע תאריך לחתונה.

בחירת שמלת הכלה, חליפת החתן, התסרוקת, האיפור ו...הטבעות

·         שמלת הכלה דורשת מחשבה רבה, על פי אופיה של הכלה. יש כלות היודעות בדיוק כיצד תיראה שמלת הכלה שלהן, וכל שעליהן לעשות הוא למצוא אותה או לתפור אותה, אך יש כלות, שאין להן מושג ברור בעניין. אלה צריכות להקדיש זמן לחפש את השמלה, שתהלום אותן. חליפת החתן אף היא דורשת זמן, ואף היא, באופן טבעי, מתאימה לאופיו של החתן. תסרוקת הכלה היא משימה חשובה. מומלץ להיעזר בשירותיו של מעצב תסרוקות כלה אמין ומוכר, ואף לא להתעצל לערוך תסרוקת ניסיון. איפור הכלה חשוב, וצריך להחזיק מעמד שעות רבות. היום יש מאפרות המתמחות בתחום זה, וכדאי לשכור את שירותיהן.

·         כמובן, מוטב לא לשכוח את טבעות הנישואין. לאחר בחירתן מומלץ לשמור אותן במקום בטוח עד לערב החתונה.

מוסיקה

·         מוסיקה היא חלק בלתי נפרד מכל אירוע משמח, כך גם בחתונה. מומלץ להיות ערים לעובדה, שקהל המוזמנים לחתונה מורכב מקבוצות גילאים שונות, ולכן כדאי לשלב סגנונות מוסיקה מתאימים. לרוב, המוסיקה בפתיחת הערב מתאימה יותר לאוכלוסייה המבוגרת, ומוסיקת הריקודים שלאחר החופה מותאמת לצעירים.

תחבורה

·         אין לשכוח היבט זה! היום נהוג להסיע את החתן והכלה לצילומי שטח לפני הגעתם למקום החתונה, ולשם כך יש לדאוג לרכב נוח ומרווח דיו שיתאים בעיקר לשמלת הכלה, וכמובן לנהג. הרכב המסיע את החתן והכלה מעוטר לרוב בפרחים וסרטים על פי בחירת בני הזוג. בשולי הדברים, מומלץ לדאוג גם לתחבורה של החתן והכלה בתום הערב, שכן יש להניח, שהתרגשותם הגדולה וגם כמויות השיכר שישתו במהלך האירוע המשמח לא תאפשרנה להם להגיע לביתם או למקום שבו בחרו לבלות את ליל נישואיהם בכוחות עצמם.

        כאן תוכלי לקבל טיפים נוספים לארגון חתונה יעיל 

מזל טוב!

 


אודות מחבר המאמר

חי שושן, מומחה תסרוקות כלה ומעצב שיער בינ"ל מזמין אותך למפגש היכרות ותסרוקת נסיון כדי להבטיח לך ערב מושלם בו תהי הכלה היפה ביותר! לחי נסיון רב שנים ואין ספור המלצות שתוכלי לקבל מהכלות שעיצב את שיערן!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.