אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי תעודה והכשרה מקצועית

 

לא כולם למדו בתיכון לימודים מקצועיים. עבור אלו שלא למדו מקצוע וכן עבור אלו החפצים לבצע הסבה מקצועית, מוצעים בישראל עשרות רבות של לימודי תעודה והכשרה מקצועית. במאמר זה נסקור לפניכם את לימודי התעודה וההכשרה המקצועית הבולטים ביותר כיום.

הנהלת חשבונות

Calculator

מנהל חשבונות הוא איש מקצוע הנדרש בכל עסק. הוא זה אשר מנהל את ספרי העסק, מכין דוחות פיננסיים ומסייע בהכנת דוחות לרשויות המס. בהנהלת חשבונות ישנן כמה רמות התמחות. השלב הבסיסי הוא שלב 1 ולאחריו: שלבים 2, 3 והשלב הסופי הנקרא "מדופלמים". תלמיד בקורס הנהלת חשבונות לומד, בין השאר, אודות חשבונאות פיננסית, חישובים מסחריים, תורת המסחר והמשק, חשבונאות ממוחשבת (המתבצעת באמצעות תוכנה)  וחשבונאות הלכה למעשה. לאחר עמידה בבחינות ממשלתיות, מקבל התלמיד את תעודת ההסמכה המבוקשת המתירה לו לעסוק במקצוע.

לימודי נטורופתיה

אלו מכם הנמשכים למקצועות טיפוליים, בוודאי ישמחו לקרוא אודות הקורס הבא. קורס נטורופתיה, המעניק תעודה לעומדים בבחינות, מכשיר את התלמיד לסייע בריפויו של האדם באמצעות מגוון של כלים: תזונה מתאימה, צמחי מרפא, טיפול במגע, תוספי מזון, הדרכה לתנועה נכונה ועוד. שימו לב כי הלימודים אינם קצרים והם נמשכים ארבע שנים. בין נושאי הלימוד: תזונת האדם, ביוכימיה של התזונה, עקרונות ברפואה סינית, סימפטומים גופניים של תחלואה, צמחי מרפא והיתרונות הטמונים בהם, תוספי מזון, דמיון מודרך ועוד. תעודה של נטורופת ממוסד מוכר, מסייעת רבות למציאת עבודה בקליניקות פרטיות ואפילו בסניפים של קופות החולים, אשר החלו בשנים האחרונות לאמץ את הרפואה המשלימה כחלק ממעטפת השירות שלהם.

לימודי מחשבים

Cisco Gear

בכל שנה, אנשים רבים פונים ללימודי מחשבים כדי לרכוש לעצמם מקצוע נידרש ורווחי. אכן, המשכורות של בוגרי קורסי מחשבים הנן גבוהות מהמקובל במשק ותנאי ההעסקה הם מעולים. עם זאת, צריך לקחת בחשבון שלא תמיד מדובר בלימודים קלים. בעוד שקורס טכנאי מחשבים, למשל, שהוא קורס פופולארי מאוד, נחשב לקורס לא קשה, יש קורסים אחרים אשר מצריכים השקעה וחריצות. כך למשל, קורס MCITP, שהוא קורס מנהלי רשתות, נחשב לקורס טכני הדורש לימוד מעמיק וכך גם קורס CCNA, שהוא קורס סיסקו המכשיר את בוגריו להיות מקצועני תקשורת נתונים. עם זאת, המאמץ בהחלט משתלם. בוגרי לימודי מחשבים הנם אנשים מבוקשים מאוד במשק וכאמור, התגמול המוצע להם מפתה במיוחד.

קורס קוסמטיקאיות

כל אחת מכן, החובבת אסטטיקה, טיפוח ומראה חיצוני מושקע, תשמח וודאי לקבל הכשרה מקצועית כקוסמטיקאית. מדובר במקצוע מבוקש, המאפשר לבוגרת (או לבוגר) לעבוד כשכיר בסלון יופי או לפתוח עסק משלו. קורס קוסמטיקה נמשך כשנה עד שנה וחצי (תלוי במוסד הלימוד) ומקנה בסופו של דבר תעודה מקצועית ממשלתית. בין מקצועות הלימוד: מבנה העור ותפקידיו, אנטומיה ופיזיולוגיה, הרכב תכשירים קוסמטיים, תזונה וכמובן- דגש רב על ניסיון מעשי: פילינג, מסיכות פנים, ניקוי עמוק, טיפול באקנה (פצעי בגרות) ועוד.

עיצוב גרפי

כמעט ואין מקצועות יצירתיים יותר מאשר מקצועו של המעצב הגרפי. איש זה בונה עולם שלם של דימויים חזותיים באמצעות תוכנות עיצוב מיוחדות. מעצב גרפי יכול לעבוד כמעצב כרזות, מעצב אריזות למוצרים, מעצב מודעות פרסומת ועוד. בהקשר זה ניתן לציין שבמסגרת לימודי מחשבים, מוצעים לכל המעוניינים גם קורסי עיצוב גרפי לאתרי אינטרנט. בקורסים אלו רוכש התלמיד ידע וכלים כדי לעצב אתרי אינטרנט מרשימים מבחינה ויזואלית, עם אנימציה ואפקטים מיוחדים. בין נושאי הלימוד בקורס עיצוב גרפי: יסודות החשיבה הגרפית, טיפוגרפיה וצבע, טכניקות רישום, תוכנות גרפיות (אילוסטראטור, פוטושופ, אינדזיין), תוכנות לעיצוב גרפי לאינטרנט (פלאש, דרימוויבר) ועוד.

קורס שינניות

כל אחד מאיתנו ניזקק לשירותיה של השיננית. זוהי אשת המקצוע האחראית על ניקוי יסודי של השיניים שלנו, הדרכה להיגיינה אוראלית ומניעת דלקות וזיהומים בפה. קורס שינניות מכשיר את הבוגרים והבגרות לעסוק במקצוע נידרש זה. לא מדובר בקורס קצר. קורס שינניות במוסד מוכר יכול לארוך כ-2000 שעות. בין נושאי הלימוד: הכרת הנושאים המרכזיים ברפואת שיניים, שימוש בתכשירים ואביזרים לצורך היגיינת הפה, טיפול מעשי בפציינטים ועוד. קורס זה מלווה את התלמידים בהכשרה מעשית תחת פיקוח צמוד של שינניות מוסמכות ורופא שיניים.

טיפול באמצעות בעלי חיים

Dog picture

אוהבים בעלי חיים? קורס מטפלים באמצעות בעלי חיים אורך רק כשנה ויקנה לכם אפשרות לעסוק במקצוע שתאהבו מאוד. קורס זה זוכה להתעניינות רבה בשנים האחרונות בכל רחבי העולם ובכלל זה גם בישראל. מטפל באמצעות בבעלי חיים מסייע לבני אדם במסגרות של חינוך, שיקום והעשרה. המטפל לומד כיצד להשתמש בבעל החיים ככלי ייחודי המסייע למטופל למצות את מירב יכולותיו. בין נושאי הלימוד: פסיכולוגיה התפתחותית, אנשים בעלי צרכים מיוחדים, לימודי זואולוגיה והתנהגות בעלי חיים, עקרונות של עבודה באמצעות בעלי חיים ועוד.

 


אודות מחבר המאמר

מכללת IITC מזמינה אתכם לתאם פגישת ייעוץ והכוונה ללימודי קורסי מחשבים. המכללה מציעה קורסי סיסקו, מייקרוסופט ועוד קורסים רבים בהתאמה אישית ומסלולים בשעות הבוקר והערב. צרו איתנו קשר ותתחילו את ההסבה ביחד איתנו!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.