אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קרנות השתלמות היסטוריה וניהול

קרנות ההשתלמות עברו גלגולים רבים מאז שהוצגו לראשונה. בתחילה יעודן היה כלי לחסכון עבור השתלמויות עתידיות של העובדים אך ברבות השנים ובעיקר בגלל הטבות המס אשר המשקיעים בקרנות ההשתלמות מרוויחים, הן הפכו להיות נתיב השקעה קורץ ומכניס עבור חסכון לטווח הבינוני.

מהן קרנות השתלמות

קרנות השתלמות הן תוכניות חסכון לטווח של שש שנים ומעלה, כאשר בתום שש שנים ניתן לפדות את הכסף לכל מטרה או לחלופין להשאירו בקרן ולהמשיך לחסוך.קרנות ההשתלמות מיועדות לשכירים או לעצמאים שרוצים להפריש כספים מהכנסותיהם לטובת חסכון. במקרה של שכיר יש צורך שהמעביד יחליט שהוא משתתף ומפריש כספים על מנת שהעובד יוכל לחסוך באפיק זה.

ניהול קרנות השתלמות

כאשר שכיר רוצה להתחיל לחסוך בקרן השתלמות - לאחר שקיבל את אישור והשתתפות מעסיקיו להפרשה לקרן - מפרישים שניהם סכומים בכפוף להיתרים הקבועים בחוק, כאשר בדרך כלל מפריש העובד לקרן ההשתלמות כ-2.5% מגובה המשכורת ואילו המעסיק מפריש פי שלושה, כ- 7.5%. את הכסף שנצבר בקרן השתלמות ניתן לפדות במלואו לאחר שש שנים והוא יהיה פטור ממס. במידה והמפקיד רוצה למשוך את הכספים שצבר לפני שמלאו שש השנים, יוכל לעשות זאת לאחר שלוש שנים למטרות לימודים והשתלמויות בלבד.

איך לבחור קרן השתלמות

את הכספים שמופקדים בקרנות השתלמות ניתן לבזר באופנים שונים הכוללים גורמי סיכון ורווח שונים. לכן, על כל משקיע שרוצה להשקיע את כספו בקרנות השתלמות לקחת בחשבון את אופיו (האם הוא בנוי להשקעות בסיכון גבוה או נמוך) את אורך ההשקעה ומטרתה ואת גובה הכספים שנגבים ממנו על ידי חברת ההשקעות שמנהלת את כספי החיסכון שלו.תוחלת החיים בעולם המערבי הולכת ועולה בעקבות התפתחות הרפואה המודרנית ולכן על כל אדם לקחת אחריות על עתידו ולראות כיצד יוכל להמשיך ולכלכל את עצמו בגילאים שלאחר הפרישה שלו מעבודה כדי לא להיות לנטל כלכלי על קרוביו. תכנון נכון של חסכונות ובקיאות בסיסית בנושא החסכונות לטווח ארוך יכולים לחסוך הרבה מפח נפש ואכזבות בגיל מאוחר.

 

 


אודות מחבר המאמר

דביר בן דב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.