אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גנרטור ורתכת- כללי בטיחות

גנרטור וגם רתכת הם כלים חשמליים הנמצאים בשימוש יום יומי במפעלים ובבתי עסקים . אסונות רבים נגרמים עקב שימוש בלתי זהיר בכלים חשמליים, במאמר זה נפרט את כללי הזהירות שימנעו אסון. 

גנרטור, רתכת - על ההגדרה ועל השימוש 

גנראטור הוא מתקן המייצר זרם חשמלי. מפעלים רבים, בתי חולים ואפילו בתים פרטיים מתקינים גנראטור כדי להשתמש בו כאשר מערכת החשמל קורסת, בשעת חירום וגם בדרך קבע כמו תחנות כוח ועוד. 

רתכת היא אחד המכשירים החשובים בתעשיית המתכת. רתכת היא מכשיר חשמלי, אשר נזקק לזרם חשמלי גבוה בעל הפעלתו. רתכת מאפשרת חיבור בין שני גושי מתכות כדי ליצור מוצר אחד. רתכות משמשות בתעשייה למוצרים רבים החל מתעשיית הצעצועים ועד לתעשיית המטוסים. 

כללי בטיחות 

- חשוב לשמור על סדר בסביבת העבודה. אי סדר בסביבת העבודה מגביר את הסיכונים. 

- אין לחשוף את המכשירים לגשמים ולסביבה לחה בכדי למנוע בעיות של קורוזיה וקצרים חשמליים. 

- אין להעמיד גנרטור בסביבת גזים או חומרים אחרים דליקים. 

- יש להרחיק כל רתכת מסביבת ילדים ולא לאפשר להם להפעיל את המכשיר או לשחק עם הכבלים החשמליים. 

- גנראטור פועל בצורה טובה כאשר הוא עובד בטווח הביצועים שאליו הוא מיועד. ישנם גנרטורים מסוגים שונים ובעלי הספק שונה של כוח החשמל. יש להתאים כל גנראטור לפי כוח החשמל הנדרש. 

- בסיום עבודה עם רתכת או גנראטור יש להקפיד לנתק את המכשירים מהשקע החשמלי. גם בעת כל ביצוע פעולה כמו למשל החלפת דיסק, כבל וכו' יש להקפיד לנתק את המכשירים מהחשמל. 

- אין לנסות לתקן את המכשירים במצב של תקלה. רק טכנאי מוסמך ומיומן המבין גם במכאניקה וגם בחשמל יוכל לתקן באופן מקצועי ובטיחותי רתכת או גנרטור מקולקלים. במידה ויש צורך בהחלפת חלקים בכל גנראטור או רתכת, מומלץ להחליף חלפים מקוריים כדי להימנע מבעיות ומתקלות חוזרות. 

 

 

 


אודות מחבר המאמר

לפרטים נוספים צרו עמנו קשר באתר שלנו www.leviron.co.il 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.