אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חקלאות בהודו – מוחות גדולים למדינה עצומה

 

הכלכלה ההודית היא מהמתפתחות ביותר בעולם כיום. מומחים רבים חוזים כי בשנים הבאות היא תהיה אחת החזקות בעולם. אך בכל הקשור לתשתיות וטכנולוגיה, המדינה הזו מפגרת מאחור. ענפי חקלאות בהודו, למשל, אינם מגיעים אפילו לרבע מהתוצרת החקלאית בישראל לכל דונם. אז מדוע לא ללמד אותם איך עושים זאת נכון?

יצוא חקלאי מישראל להודו – של מוחות ולא של סחורות

היצוא החקלאי מישראל להודו מתבטא כיום בעיקר בטכנולוגיות ובמוחות חריפים, ולא בסחורה. את זה, יש דווקא בשפע בתת היבשת. חשוב להבין: הודו היא מדינה עצומה, אשר גודל השטחים החקלאיים בה הוא מושא לקנאה בקרב החקלאים הישראליים. הכל עניין של טריטוריה: הודו גדולה מישראל עשרות מונים, כך שהקצאה של שטחים וגידול סחורה חקלאית אינה הבעיה שם. השאלה היא: איזו סחורה גדלה בהודו ובאיזו איכות?

כאן, הנתונים מדהימים. החקלאים הישראליים מצליחים לגדל, עם אותם 'חומרי גלם' ועל אותו שטח יחסי, תוצרת משולשת, מרובעת ואף יותר מזה, לעומת החקלאים ההודים. ואם אתם שואלים את עצמכם מה הסיבה לכך, הרי שהיא טמונה בעובדה איתה פתחנו את הקטע: הודו היא מדינה נחשלת, בעלת ידע טכנולוגי ותעשייתי מועט מאוד.

זה הזמן לשלוח מומחי חקלאות ישראליים בכפרים וישובים ברחבי הודו

אנשי חקלאות בהודו נמצאים, מטבע הדברים, במקומות המבודדים והמרוחקים ביותר במדינה. שם, המרחבים הפתוחים העצומים משמשים לניהול תעשייה חקלאית שלמה ולייצור מילוני טונות של סחורה. לשם צריכים להגיע מומחי החקלאות של ישראל הקטנה.

מומחי החקלאות מגיעים לכפרים הללו ומלמדים את הכפריים, ממש מאפס, כיצד להגדיל את התוצרת החקלאית שלהם בכמויות אדירות, מבלי להגדיל כמעט את ההוצאות הכלכליות. הופעתם של המבקרים מהמדינה הקטנה במעצמה ההודית, פשוט מחוללת פלאים ויש בה כדי לשנות לחלוטין את נתוני היבול באותם מקומות.

המומחים הישראליים מוזמנים בשנים האחרונות להודו גם כדי לנהל פרויקטים חקלאיים עצומים, ברמת המדינה כולה, וזאת במטרה 'להרים' את הענף לגבהים חדשים. חקלאות בהודו היא תחום שנמצא ממש בחיתוליו, ורוב העוסקים בו אינם מודעים לאפשרויות הרבות שניתן לנצל היום. יצוא המוחות מישראל מסייע להגברת המוּדעוּת לכך.

חקלאות בהודו: ענף עם השפעה על העולם כולו

הסיוע לחקלאים ההודיים והשינוי בתפיסה החקלאית במדינה כולה, משפיע על העולם כולו. היום, הביקוש לסחורה חקלאית עולה בהתמדה בכל רחבי העולם, והחשש הוא שהחקלאים פשוט לא יוכלו בעתיד לעמוד בביקוש הזה. הפתרון הוא בהגדלת היבול פי כמה, בכל מקום נתון בו ישנם גידולים חקלאיים. וזה בדיוק מה שמנסים לעשות החקלאים הישראליים בהודו.

גידול משמעותי בתוצרת שמפיקים ענפי חקלאות בהודו ישפיע על מלאי הסחורות בכל רחבי העולם. יש בידי החקלאים ההודיים כוח אדיר, שיכול לשנות סדרי עולם, עד כדי כך. בעזרת יצוא חקלאי של טכנולוגיות ושיטות עבודה משופרות מישראל, זה יכול לקרות בקרוב מאוד.


אודות מחבר המאמר

 

יעוץ עסקי ממנכ"ל בעל ניסיון בסחר בינלאומי המשלב הבנה שיווקית ופיתוח עסקי מעמיקים עם ניסיון נוסף בסוגיות מימון, גיוס כספים ועבודה מול בנקים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.