אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חושבים להירשם ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה?

תואר שני בפסיכולוגיה נועדו עבור אלה המבקשים להוסיף ולנסוע את נפש האדם ולהיות ברי סמכות לטפל ולייעץ או להפוך לחוקרים אקדמיים ומדריכים בתחום. אצל תלמידים מסוימים מדובר בחויית שליחות שיש להגשים ובמתן תמיכה לאחרים. בעבודה מסוג זה יכול להעניק סיפוק עצום אולם לצידו גם תחושת יאוש יכולה להגיע ביתר קלות.

מסלולי הלימוד השונים של תואר שני בפסיכולוגיה לימודי תואר שני בפסיכולוגיה מתחלקים למספר מגמות: פסיכולוגיה קלינית, פסיכולוגיה חברתית, פסיכולוגיה קוגניטיבית התנהגותית, פסיכולוגיה ארגונית ופסיכולוגיה פיזיולוגית. המקצוע הנחשק יותר מכל הינו פסיכולוגיה קלינית אולם גם לאלה שלא רוצים להיפך לפסיכולוגים קלינים, יש ביקוש לא פחות לפסיכולוגים ארגוניים אשר זוכים לחשיבות גבוהה במגזר הפרטי מההיבט של תנאי השכר ותנאי עבודה. על מנת להפוך למומחה פסיכולוג קליני מהימן, שיקומי או תעסוקתי הכרחי לעמוד בחובה נוספת מעבר לסיום לימודי תואר שני בפסיכולוגיה קלינית.

לאחר סיום לימודיו המתקדים על הפסיכולוג החדש לצלוח תקופת התמחות כבת שנתיים ורק בסופה יוכל להירשם בפנקס הפסיכולוגים של משרד הבריאות הנושאים המשותפים עבור כל מסלולי הלימוד השונים הם תחומים מן התחומים המגוונים של הפסיכולוגיה הפיזיולוגית, מדעי הנוירופסיכולוגיה, פסיכו-ביולוגיה, הפסיכולוגיה הקלינית של הילד וכולי.

כמו כן יש לציין שניתנים במהלך התואר השני לפסיכולוגיה קלינית כלים למחקר עצמאי בתחום הפסיכולוגיה כך שבתום התואר השני יהיה אפשר לעבוד כחוקר במכון אקדמי או במכון מחקר חיצוני. תואר שני בפסיכולוגיה כולל קורסים מקצועיים בהיקף של 45-60 נקודות זכות וכתיבת עבודת גמר מחקרית.

כיצד אפשר להתקבל ללימודים אלו?

מסלול הלימודים לתואר שני בפסיכולוגיה מוכר בתור מסלול שווה ביותר עם מספר מקומות מוגבל ותנאי הקבלה אליו הם מאוד גבוהים. ברוב המקרים חובה להציג ממוצע ציונים של תואר ראשון מעל ל85, מכתבי המלצות ממרצים ולעבור טיפול אצל מומחה בפסיכולוגיה. תביעה נוספת היא מעבר של מבחני המתאם- למעשה מדובר על מבחנים מורכבים לבחינת התאמה של המועמדים לשירות פסיכולוגי.

מבחן זה בוחן ידיעות של הסטודנט בנושא הפסיכולוגיה, סטטיסטיקה ושיטות מחקר וממפה כישורי משכל ובדיקה של המועמד על ידי טקסטים פסיכולוגיים שאותם צריך המועמד לנתח. היכן לומדים את המקצוע חשוב לציין ששבאוניברסיטאות מסוימות ישנם מסלולים מחקריים בלבד שבסופם צריך להכין עבודת גמר בעלת אופי מחקרי שממול המכללות שבהם ניתן לסיים תואר שני בפסיכולוגיה במסגרת לא מחקרית ואופי עבודת הגמר שלהם תהיה לא מחקרית.


אודות מחבר המאמר

אריאל כהן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.