אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יעוץ זוגי - אפשרות לפתרון

נפגשתם, התאהבתם, בניתם זוגיות, בית ואולי גם משפחה, אבל כבר הרבה זמן זה כבר לא מרגיש אותו הדבר. ניסיתם לדבר אחד עם השני, להצית מחדש את הלהבה אבל נראה ששום דבר לא עוזר. מה אפשר לעשות? האם חייבים לפרק את החבילה או שיש עוד פתרון?

זוגות רבים משאירים את המצב כמו שהוא אך ממשיכים לחיות תחת אותה קורת גג, רק שהמיטה מתפצלת והחדרים הופכים להיות נפרדים. אחרים בוחרים לסיים את הקשר עוד לפני שניסו את כל הדרכים, ועם כמה שגירושין יכולים להיות קשים ויקרים, לעתים זוהי דווקא הבחירה הקלה יותר.

אולם עם פיתוחים בתחום הפסיכולוגיה, נולד ענף טיפול שמוקדש כולו לפתרון בעיות בזוגיות - טיפול זוגי. הטיפול מתמקד בבעיות ביחסים בין בני זוג בהתבסס על עקרונות הפסיכולוגיה, ומטרתו להציע לשני האינדיבידואלים שמרכיבים כל זוג את הכלים לפתרון הבעיות שעולות בכל מערכת יחסים, ובנוסף במה לביטוי הרגשות השונים שמערכת היחסים מעוררת.

זוגות רבים פונים למטפל למטרת יעוץ זוגי בבעיות שונות: משברים שמתעוררים לאחר רומן מחוץ לנישואין או כל מעילה באמון, משברים אישיים שמשפיעים על בן או בת הזוג, הרגשה של אחד מבני הזוג כאילו הוא כלוא במערכת היחסים, מקרי אלימות מילולית ופיזית, או פשוט שחיקה של האהבה או המשיכה האחד לשני.

בשנים האחרונות נכנס גם המושג אימון זוגי לתוך הלקסיקון הטיפולי, ומשמעותו מתן כלים ומשימות שאותן ניתן ליישם באופן פעיל בשטח, בדגש, פעמים רבות, על טיפול אינטנסיבי. לרוב מדובר במשברים שאינם סובלים דיחוי ושדורשים ניסיון מהיר לפתרון, אך לרוב נעשה האימון במשולב עם טכניקות אחרות.

בסופו של דבר הטכניקות השונות מטרתן להציע נקודת מבט נוספת, מקצועית ובלתי תלויה, על הכוחות הפועלים בזוגיות, לנסות לתת מיקוד לשורש הבעיה וכיצד לגשת לפתרונה. אז אם אתם מרגישים שזה כבר לא זה, אולי כדאי שתנסו עוד פעם אחת אחרונה, לפני שמפרקים את הבית.


אודות מחבר המאמר

למידע נוסף: http://www.du-et.co.il/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.