אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהן הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים (ADHD) ?

מהן הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים (ADHD) ?

ילדים רבים סובלים מהפרעות קשב וריכוז ורבים מהם כלל לא אובחנו. הפרעות קשב וריכוז משליכות על חיי הלוקה בהם במגוון רחב של אספקטים: התפתחות הילדים, התנהגותם ובפרט התנהגותם בחברה, יכולתיהם של הילדים בלימודים וכו'. ילדים רבים עומדים בדרישות וציפיות מסוימות אשר מצטיירות להם כציפיות גבוהות וקשות ומתחילים לפתח חשש ולחץ כבד שביחד עם הפרעות קשב וריכוז מוביל להבדלים רבים ברמת התפחותם של ילדים הלוקים בהפרעות קשב וריכוז.

 

האם ילדכם לוקה בהפרעות קשב וריכוז?

במקרים רבים אפשר לזהות אם ילדכם סובל מהפרעות קשב וריכוז על ידי מספר תסמינים התנהגותיים אשר ניתן לזהות בהם באופן תדיר.

 

התסמינים העיקריים לזיהוי הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים הם:

 

שלושת התסמינים המצוינים מעלה הם חלק משגרת חייהם של ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז. תסמינים אלו מופיעים בחיי היום-יום ומשפיעים על חיי החברה, הלימודים, ההרגשה העצמית והביטחון של הילדים ויכולה להסב רע מאוד לילד ללא טיפול נכון מכיוון שילדים אלה נדחים חברתית לעומת ילדים אחרים שאינם לוקים בהפרעות קשב וריכוז. ילדים ומתבגרים הינם חשופים יותר לפוגעניות שנובעת מהפרעה זו ובמקרים שלהם יש להסב תשומת לב מירבית ונכונה על מנת להתמודד עם הבעיה והפועל היוצא שלה.

 

טיפול בהפרעות קשב וריכוז

כיום הורים רבים משתמשים במגוון שיטות ועצות על מנת לעזור לילדיהם לתפקד באופן שגרתי ולעבור משברים. לעיתים הטיפולים לא נכונים ואף מזיקים עוד יותר לילד וליחסים בין ההורים לילד. במקרים של הפרעות קשב וריכוז מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בתחום אשר יכול להמליץ על שיטות שיסייעו לילד להתגבר על בעיותיו ולגדול כמו כל ילד רגיל וללא חסכים וגרעונות לעומת החברה.


אודות מחבר המאמר

עליזה צביה אימון והדרכת הורים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.