אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

למה יועץ עסקי כול כך חיוני לעסק שלך

 

יעוץ עסקי בתקופה של האטה, מיתון או איך שתקראו לזה.

במאמר זה ננסה להמליץ לכם מה המטלות שאתם צריכים להטיל על היועץ המקצועי ששכרתם. 

דווקא בתקופה של האטה ומיתון, יש הרבה הזדמנויות עסקיות לחברות או עסקים אשר יכולות לרענן את המוצרים או השירותים שלהם, ולפרוץ קדימה אל השוק, דווקא בתקופה כזאת יש לעסקים את היכולת למתג יותר חזק את המוצרים או השירותים וזה בגלל מצב שוק ירוד. 

מה אני הייתי מטיל על היועץ העסקי האולטימטיבי שאשכור (קצת רטוריקה ומשימות עצמאיות לא יזיקו ליועץ כמותי) 

משימה ראשונה: הבנת המפה החשבונאית של העסק ובעיקר רווח גולמי = רווח תפעולי. 

משימה שניה – הכנת תזרים מזומנים לעסק מהמסד ועד הטפחות אם תכנון רבעוני קדימה. 

משימה שלישית – שהיא תוצאה של המשימה הראשונה וזה להבין מה אחוז הרווח הגולמי על מנת שאוכל לדעת בכמה כסף אוכל להשתמש בסעף ההוצאות הכלליות המרכיבות את הרווח התפעולי (עם בכלל) 

משימה רביעת – קיצוץ דרסטי בהוצאות התפעול, שכר, איחוד משרות, קיצוץ בשומנים (למרות שלא בטוח עם לעסקים יש היום שומנים) וחיתוך רוחבי ואופקי ברמת ההוצאות. 

משימה חמישית שחשובה לא פחות מקודמותיה – והיא – מכירות מוגברות, הרחבת רצפת המכירה, הרחבת אפשרויות הרכישה, ניעור המותג, אריזה מחודשת, ריענון תמהיל השיווק, הדרכת או קליטת אנשי מכירות התואמים בהתנהגותם את רוח התקופה. הרחבת תחום פעילות המכירות ושימוש בצינורות פרסום שבזמן מיתון הם רק הולכים ונהיים יותר זולים, ובתקציב זהום אפשר אפילו לבנות "מותג" או לחדש "מותג" 

כ-יועץ עסקי הייתי מצפה כי יידרש ממני ליווי של כול התהליך, עמידה יציבה של בעלי העסק תחת ניהולי והמלצותיי, הייתי נדרש לעשות ולא רק לייעץ, וכול זאת למען שרידות העסק והצלחתו. 

כ-יועץ עסקי אני יכול להשמיע כי לא רק בשוק ההון ובשוק הנדל"ן יש הזדמנויות בזמן של האטה או מיתון, גם בעסקים יש את אותם הזדמנויות לפרוץ קדימה עם עסקים קיימים ועסקים חדשים. זה הכול עניין של ההחלטה של בעל העסק לשרוד או לקבור. אני לא מאמין שיש בעלי עסקים שהיו רוצים לקבור את העסק שלהם, ההפך. אני בטוח כי עסקים חפצים חיים, וככול שילמדו להאציל סמכויות על יועצים עסקיים שלא רק מדברים, מרצים, נותנים טיפים, זורקים הערות, אלה יחד עם בעלי העסקים מנהלים ומשנים בעסק אזי התוצאה לא תאחר לבוא, בהתחייבות 

כ-יועץ עסקי אני ממליץ לבעל עסק לעשות חשבון פשוט ולראות שבשכירת יועץ עסקי נכון כזה שגם תומך את העסק בעבודה, נכנס בקרביי העסק, מתערב בתוך ניהול העסק. רק אז יעוץ עסקי יצליח בגדול. ולי כיועץ בתחום יש את הניסיון.   


אודות מחבר המאמר

דורון עמית יועץ עסקי, יועץ לעסקים קטנים, יועץ לעסקים חדשים, יועץ עסקי לעסקים במשבר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.