אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול בדלקות פרקים בראיית הרפואה הסינית

אחת המחלות השכיחות בעידן המודרני, ובעיקר בקרב הגילאים 25 עד 50 היא דלקת פרקים, המלווה, ובעיקר בשלביה הראשונים, בסימפטומים נלווים כמו הגבלת תנועת המפרקים, נפיחות ובעיקר כאבים עזים וטורדניים במיוחד. דלקת הפרקים מתחילה בדרך כלל בתופעות נלוות, הנחשבות קלות מאד, כמו כאבים באצבעות, פעמים רבות. אולם, ככל שהיא מתפתחת, הכאבים הנלווים אליה נעשים תכופים, טורדניים ועזים יותר וגם תוקפים אזורים נוספים בגוף.

אבחון המחלה והטיפול המוצע לה על ידי הרפואה המערבית

האופן שבו באה לידי ביטוי מחלה זו, משתנה ממטופל למטופל ומופיע גם בדרגות שונות. ישנם כאלה הסובלים מהמחלה במשך שנים וכמעט ללא תופעות נלוות, בעוד שאחרים כבר מהשלב הראשון עשויים לסבול מכאבים עזים. מרביתם מתלוננים גם על תחושת עייפות רבה מאד, לצד תחושה כללית ירודה. על מנת לאבחן את המחלה יש לבצע מספר בדיקות, לרבות צילומי רנטגן, המראים על שינויים בפרקים, שינויים המעידים על הופעתה של המחלה בדרך כלל. התסמינים הנלווים למחלה זו, כפי שניתן ללמוד עליהם גם במסגרת לימודי דיקור סיני, מעידים אף הם על קיומה, כוללים נוקשות במפרקים, המופיעה בשעות הבוקר ונמשכת למעלה משעה, דלקת בשורש כף היד או באצבעות וכן גם כזו המופיעה בשלושה מפרקים או יותר. הרפואה המערבית מציעה במקרים אלה תרופות שונות, הנקבעות בהתאם למצבו של החולה, וכן גם מנוחה לאזור הסובל מדלקת זו.

כיצד בוחנת הרפואה הסינית את דלקת הפרקים

דלקת הפרקים, או כפי שמכונה על ידי הרפואה הסינית "Bi Syndrom", נובעת כתוצאה ממכלול של כאבים, המתרכזים באזור ונשארים תקועים בו. הרפואה הסינית מאמינה כי מדובר בחוסר איזון שבין החום לקור באזור זה, המוביל לכאבים עזים ולשינויים במפרקים. על מנת להציע את הטיפול המתאים, מבצע המטפל הסיני אבחון מעמיק ובודק את מרכיבי הקור, החום, הלחות והרוח אצל המטופל. בהתאם לפרמטרים אלה ואופיים, כפי שבאים לידי ביטוי אצלו, יקבע המטפל את אופי המחלה ואת הטיפול המתאים לו ביותר.

בבואו לבחון את מצבו של המטופל, עשוי המטפל הסיני, הנדרש לסיים לימודי רפואה סינית, לגלות כי ישנה הצטברות של חומר צמיגי באזור, המפריע לתנועתו של האיבר ובא לידי ביטוי בנפיחות עזה במקום ובכאבים עזים, הצצים בעיקר באקלים לח. במקרה זה יבין המטפל כי הלחות הינה הגורם שאליו יהיה להתייחס. מטופל אחר עשוי לסבול מרגישות עזה במקום, מנפיחות וקושי בתנועה כשהטמפרטורות גבוהות מאד או נמוכות מאד (חום או קור). במקרים בהם הכאב איננו מתמקד במקום אחד ונדמה שנע ממקום למקום, יכול המטפל להסיק כי מדובר באספקט הרוח המשפיע על המחלה.

הטיפול המוצע

כדי להתמודד עם דלקת הפרקים, או עם ה - Bi Syndrom, מציעה הרפואה הסינית טיפולים שונים, כמו צמחי מרפא, דיקור סיני וגם תזונה, על מנת להשפיע באופן ישיר על מערכות הגוף השונות המעורבות בכך ולסלק את האלמנטים השונים המפריעים לה. בכל הקשור, למשל, לתזונה, מציעה הרפואה הסינית להגדיל את צריכת העלים הירוקים, את השעורה, את חלב העיזים וכן מציעה גם את עשב החיטה, הנחשבים מזונות אנטי דלקתיים. לעומת זאת, ממליצה הרפואה הסינית להימנע ממוצרי החלב השונים, העשויים לגרום ללחות בגוף, להפחית את צריכת הבשר והחלבונים, את האלכוהול וכן את צריכת המזונות המתוקים, המלוחים והחריפים. 


אודות מחבר המאמר

ComputerGeek

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.