אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פורטל ASPA- עיסוי רקמות מיועד לכולם ולא רק לספורטאים

עיסוי רקמות עמוק הוא העיסוי שמיוחס לספורטאים - משום שיש בו היבט טיפולי יותר מאשר פינוק. העיסוי מחמם את הנקודות האסטרטגיות של השרירים - הגידים והרצועות, מגיע אל השכבות הפנימיות של העור עד לשלד העצמות ובאמצעות לחיצות עמוקות וממוקדות בנקודות מסוימות גורמים לתגובות שונות של השריר- תגובות שיכולות להופיע גם לאחר יומיים ממועד הטיפול.

ההרגשה - במיוחד לאחר הטיפולים הראשונים, היא תחושת הקלה. לרוב נוטים לשלב בין עיסוי רקמות עמוק לבין שיטות ידע נוספות לעיסוי ספא במגע על מנת לענות על הצרכים בטיפול לפי הסמכתו של המעסה.

איך העיסוי נעשה?

הטיפול מתבצע תוך שימוש באצבעות ומפרקי כף היד, אמת היד והמרפק. לעתים המטפל ישתמש בכוסות רוח, במוקסות וגם באפליקטור קוזניצוב על מנת לייעל את הטיפול. המטרה של הטיפול היא להוציא את הרעלים שנצטברו בגוף - חומצת חלב למשל כפסולת בשרירים ובמפרקים - ואלו יוצאים מן הגוף תוך עירור מוגבר של פעולת זרימת הדם בגוף.

עיסוי בשמנים - יכול להתאים למי שאוהב עיסוי חזק

בעיסוי לספורטאים הוא עיסוי שניתן גם בספא, רבים מהמטופלים פונים לבקש אותו, ואולי דווקא משום שהוא משלב את הטכניקות החזקות יותר שמורגשות בגוף, ולא את הטכניקות העדינות והמלטפות. הוא יכול להתאים למי שפעיל באופן פיזי במשך היום, וגם למי שיושב שעות על גבי כיסא מחשב ושריריו אינם מיוצבים טוב.

עיסוי למי ששריריו תפוסים באורח "קשה"

מדובר על עיסוי שמנים לטיפול בשרירים תפוסים , שיש בו מניפולציות, שיטות חימום ומתיחות. השרירים התפוסים יכולים להשתחרר אחר טיפול ספא אחד או יותר - תלוי בחומרת המקרה, אולם יש לקחת בחשבון כי לאחר יום ההרגשה עלולה להיות מעט כואבת, אולם ביום שלמחרת - תהיה תחושת הקלה פושה בכל האיברים.

 


אודות מחבר המאמר

דוד דגן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.