אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ייעוץ מקצועי לגירושין

גירושין - לא פחות מתחרות אמיתית ועיקשת על מי מנצח בחלוקה של הדברים החשובים ביותר – הכסף שלכם, הנכסים שלכם והילדים שלכם, ולא בהכרח בסדר הזה. לרוב מדובר בדיון משפטי, או במידה ובני הזוג לא מצליחים לגשר על הפערים שנוצרו ביניהם אשר הובילו בסופו של דבר למהלך עצמו – ממש קרב משפטי. לא כולנו מוכנים לקרבות מסוג זה, ומעבר לכך – רובנו לא. הסיבה לכך ברורה כמובן, שהרי את הלכות הגירושין לא מלמדים בבית הספר, פרט, כמובן, לבית-הספר למשפטים. במדינת ישראל המוסד האחראי באופן בלעדי על הליך של גירושין הינו אותו המוסד האחראי על הנישואין, והוא כמובן הרבנות. אך דברים לא מסתיימים בפירוק הקשר הדתי שנוצר בחתימת ההסכם מול בורא עולם, שכן לרוב המהלך הגדול, הארוך והמייגע מתחיל רק אחרי. בנוסף, בכדי לעבור בשלום את התהליך הדתי והמחייב ברבנות, אין צורך ביועץ חיצוני. שני בני הזוג מקבלים הדרכה ברורה ומבצעים מהלך טקסי שפרטיו הקטנים ביותר ידועים מראש ומסודרים באופן ברור. אין הרבה לאן לסטות, לכאן או לכאן, והדברים ידועים מראש – מהתשלום, דרך המילים שיאמרו, ועד היציאה עם העתק המכתב.

כאשר צלחתם בהצלחה את התהליך הדתי ברבנות, אתם רשאים להינשא בשנית, שכן רשמית על-פי חוקי ההלכה אתם גרושים, אבל מה עכשיו? זה הרגע בו המאבק האמיתי מתחיל, מאבק שעלול לא רק להיות מכוער, אלא גם עם עלות גבוהה של משאבים – נפשיים, רגשיים וכמובן – כלכליים. בעוד שאת המהלך הדתי תוכלו לעשות בלי הרבה ייעוץ והכוונה, את המהלך המשפטי, בין אם תבחרו לבצעו בבית דין רבני או בבית המשפט לענייני משפחה, אין ברירה אלא להתייעץ בעורך דין גירושין. ניסיונות נואשים ולרוב אף כושלים כישלון חרוץ נעשו בעבר על ידי אנשים שחשבו שניתן לעקוף את ההוצאה שבתשלום לעורך דין מקצועי. בסופו של יום, מה שקורה בפועל הוא הפסד הון עתק בנכסים והון, הפסד גבוה הרבה יותר מעלות התשלום לעו"ד שיכול לדאוג כי לא תפסידו כל-כך הרבה כסף.

אחת מהסצנות הקשות ביותר הוא זו של בן או בת הזוג התמים. לצערנו, כשמגיעים לנקודה שבה מחליטים להתגרש, לרוב מדובר כבר בסופו של תהליך ארוך של התרחקות ולעיתים קרובות יש רגשות קשים מאוד אחד כלפי השנייה. לא פעם ולא פעמיים ישנם מקרים בהם יש ניסיונות של פגיעה, נקמה והרס בזדון של כל מה שבין בני הזוג – יחסים, חברים משותפים ורכוש משותף. במקרים מסוימים אך לא נדירים בני הזוג פונים לייעוץ או מחליטים לבדם לפתור את העניין ללא עו"ד. מתוך אלו, חלק מהאנשים מופתעים לגלות כי בזמן הדיונים, במקביל אליהם, בן או בת הזוג היו עסוקים בבניית התיק ובפתיחת הליכים בבית משפט, ובעצם תפסו את בן הזוג ללא תשובה, בפה פעור, פגוע, מופתע וחסר מגננה.

אין אנו אומרים כי זה מה שמצפה לכם במורד הדרך שבחרתם ללכת. אין סיבה לפעול מפחד או חשש גדול, אלא מתוך הבנה כי מדובר בתהליך מורכב, מסובך ומסועף אשר דורש הבנה ובקיאות בדרכים העקלקלות של החוקים ההולכים ומסתבכים, מערכת משפטית שלמה וסבוכה של תקנות וחוקים הנוגעים כולם לעולם הגירושין. לכן, אם אתם שוקלים האם הדבר הנכון הוא לפנות לעורך דין מקצועי, הורידו את ההתלבטות הזו מסדר היום והגיעו למסקנה אחת ברורה – שללא עזרתו של איש מקצוע מסור ומיומן, אתם עלולים למצוא את עצמכם בעסק ביש, עם חור בכיס והלם ממהלך הדברים. מעבר לעובדה כי מן הרצון הוא לפנות לאיש מקצוע, יש לעשות זאת במהרה, ויפה שעה אחת קודם.


אודות מחבר המאמר

כתיבה על ותמיכה במהלך גירושין תקין, בכדי לאפשר לזוגות המתגרשים כאינדיבידואלים לעבור את התהליך בצורה החלקה והבריאה ביותר האפשרית, הן על ידי תמיכה משפטית מעורך דין גירושין המומחה בתחום, והן על ידי הפניה לתמיכה רגשית, בכדי לצאת מהתהליך מוכנים לחיים חדשים והתחלה רעננה.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.