אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גישור - עולם תומך בגירושין

אחת הבעיות הגדולות עם גירושין היא הרגשות הקשים שחווים בני-הזוג המתגרשים האחד כלפי השני, רגשות שיוצרים לעיתים בלבול וחוסר שליטה, ומובילים לביצוע פעולות שגויות עם מחיר כבד בעתיד, פעולות שלו דובר עליהן בצורה שקולה לאחר ששקטה סערת הרגשות, לא היו מתבצעות, או לפחות לא באותה הצורה ובאותה הדרך. אותם רגשות שמשתלטים עלינו בצורה טבעית למדי יכולים להיות מתונים או מתונים פחות, בהתאם למשתנים רבים הקשורים במצבנו הנפשי, עמדתנו בחברה, במשפחה, בבית, מצבנו הכלכלי, פחדינו מהעתיד לבוא ועוד הרבה גורמים שונים. סערת רגשות היא דבר לא קל להתמודדות, והיא יכולה להווה מכשול לביצוע תהליך חשיבה תקין ובריא, תהליך  אשר נדרש בהכרח ובייחוד בתקופה שכזו, במהלך פרק הזמן הזה, שהוא לעיתים ארוך למדי, פרק הזמן שלוקח בכדי לסיים בהצלחה מקסימאלית את תהליך הפרידה מבן או בת הזוג.

פעולות שנובעות מתוך טינה וכעס עמוק למשל, מוציאות לרוב את הרע ביותר מאיתנו ולא משאירות לבן או בת הזוג ברירה אלא להיפגע מאוד ולפעול גם הם בכעס. פעולות של נקמה, מהלכים "מלוכלכים" שמטרתם העיקרית והיחידה היא לפגוע בבן או בת הזוג, אלו דברים אשר נצפים לעיתים בבני זוג פגועים אשר עוברים תהליך גירושין קשה. דברים אלו נחרטים בזיכרון הרגשי של בני הזוג ויוצרים ניכור וכאב, תחושות קשות שיכולות ללוות חיים שלמים ולפגום באיכות החיים גם הרבה שנים לאחר שהסתיים הקשר. אנשים מתארים לעיתים כאב כה עז עד כדי יצירת שנאה ותיאוב של בן או בת הזוג שלהם, אותו שותף לחיים איתו יצרו בעבר קשר זוגי ענף של אהבה עמוקה, מספיק אהבה בכדי להתחתן. הקיצוניות הזו מולידה פגעים רבים ובעיות רבות, ואם ניתן למנוע לגמרי או לתמוך בנפש שלנו בכדי להימנע מכאלה מצבים – יהיה זה דבר חכם ורצוי.

לעיתים כשמתגרשים ניתן לראות שינויים מהירים במצב הרוח של הפרטנר לשעבר, ואנו מופתעים לגלות את מה שקוראים לו, באי-צדק מסוים, "הפרצוף האמיתי" שלו. מהלכים כמו הגשת תלונות שווא במשטרה, הולכה שולל של בן הזוג בכל מיני הבטחות, ושאר מעשים שאינם ראויים, כל אלו עלולים לצוץ במהלך הזמן כאשר מי מהצדדים חש פגוע, מרומה וכועס עד מאוד. מהלכים כאלו מוטב למנוע ולדאוג כי לא יקרו, וזאת על ידי ניהול נכון של המצב – הרגעת הרוחות וטיפול נפשי ורגשי, תמיכה בשני בני הזוג, ובכל אחד בנפרד. ישנן מסגרות שונות המציעות שירותים כאלו או אחרים התומכים בבני זוג, לפני ותוך כדי הגירושין, וגם כאשר יש ילדים מעורבים בתהליך, כאשר אז הנושא מורכב עוד יותר וכאן כדאי להדגיש עוד יותר את הצורך בהתערבות מקצועית של כאלו היודעים כיצד לתמוך ולעזור לאנשים במצוקה מתוך פרידה ופירוק הנישואין.

גישור הינו תהליך מצוין אשר עוזר לזוגות רבים בכל העולם לעבור תהליכים הקשורים בזוגיות וביחסים שביניהם, בין אם הם מחפשים להמשיך את הקשר ובין אם הם רוצים להתגרש. במקרים בהם הזוג מתגרש, בתהליך הגישור מנסים וגשר על הפערים שבין הצרכים והרצונות של כל אחד מבני הזוג אל מול הכעסים, הרגשות השלילים והפחד מהעתיד לבוא. התהליך עוזר לשים דברים בפרופורציה ולהגיע להחלטות משותפות על סמך הדברים ששני בני הזוג רואים לנכון להביא איתם – ולהימנע מהחלטות חסרות פשר שנובעות מגחמה פתאומית שמקורה ברגש שיצא משליטה ותפס תאוצה על חשבון העולם – דבר שמוביל לרוב לכאב רב יותר בעתיד. בתהליך מצליחים בני הזוג בעזרת מגשר להחזיק דיון ולהגיע למסקנות והחלטות ועד כדי ניסוח מסמך מגובש של הסכם תחתיו יפעלו שני בני הזוג, הסכם שמשקף את הפשרות וההחלטות שנעשו ושמתאימים לשניהם בהתחשב בכל הגורמים שהועלו ובכל הנושאים החשובים שעומדים על הפרק כאשר מתגרשים. לעיתים קרובות מאוד זוהי הדרך הנכונה לבצע תהליך גירושין.


אודות מחבר המאמר

כתיבה על ותמיכה במהלך גירושין תקין, בכדי לאפשר לזוגות המתגרשים כאינדיבידואלים לעבור את התהליך בצורה החלקה והבריאה ביותר האפשרית, הן על ידי תמיכה משפטית מעורך דין גירושין המומחה בתחום, והן על ידי הפניה לתמיכה רגשית, בכדי לצאת מהתהליך מוכנים לחיים חדשים והתחלה רעננה.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.