אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

החיים שאחרי גירושין

 

אחד הדברים החשובים להבין הוא שתהליך הגירושין, על-אף היותו לעיתים ארוך, מסורבל ומייגע, הינו רק תהליך, וכי בסופו של דבר החיים ממשיכים גם אחרי. כאשר אנו ניגשים לתהליך אנו מפוחדים, כועסים, עצבניים, מבולבלים, ועוד הרבה דברים אחרים עלולים לצוף במהלך הדרך, חיוביים יותר או פחות. אנחנו דואגים לעתיד שלנו, לעתיד של הילדים שלנו, לכלכלה שלנו, למחויבויות שלנו, להתמודדות שלנו עם עולם חדש של חיים כגרושים, לטיב היחסים שלנו עם בן או בת הזוג איתם, במידה ויש ילדים, נצטרך לתקשר בדרך זו או אחרת בכל זאת, למרות המצב. התהליך מורכב, עדין ודורש תשומת לב, אך הוא עדיין, בכל זאת, רק תהליך, ועם ייעוץ מקצועי, גישור, עורך דין גירושין, תמיכה נפשית ושאר מנגנונים תומכים במערך הרחב המוצע היום לאנשים הנאלצים או בוחרים להתמודד עם כל מה שמגיע עם פירוק החבילה, ניתן לצאת ממנו לעולם חדשים, רעננים ועם אופטימיות לגבי העתיד.

בכדי שבני זוג יתגרשו, הם צריכים להיות נשואים קודם, מה שאומר לרוב כי אי-שם בעבר הרחוק יותר או פחות, הייתה שם אהבה מסוימת, רגש חזק מספיק בכדי להביא את שני בני הזוג תחת החופה ולהצהיר את הצהרותיהם בפני העולם. אולי אהבה זו נמוגה עם השנים, או אולי לא, אך מה שבטוח, למען שמירה על בריאות הנפש והרגש שלנו והימנעות מסחיבה מיותרת של רגשות מעכבים וכואבים לתוך העתיד, הדבר הבריא והנכון ביותר לעשות הוא לגשר על הכאב ולנסות לסיים את המערכת הזוגית עם כמה שיותר כבוד הדי ובצורה מכובדת ורגועה. אובדן השליטה, התמכרות ליצרים ולרגשות חזקים מאוד, כל אלו עלולים להוביל לבעיות גדולות יותר בעתיד, בעיקר אך לא רק אם יש ילדים מעורבים בכל התהליך.

לעיתים ניתן להימנע מתהליך משפטי על ידי עבודה עם גישור ומגשרים, אך לרוב לצערנו אין הדבר מתאפשר, או שהוא מתפוצץ דיי מהר וגורם בסופו של דבר להארכת התהליך כולו, שכן היה עיכוב בדרך. אם אתם מסוגלים לגשר על הפערים הרבים בצורה של גישור, נהדר. אם לא מוטב יהיה שתפנו לעורך דין שיטפל בכל העניינים הרשמיים של הגירושין. אך מעבר לעניינים אלו שוב אנו ניצבים כל הזמן מול הקושי האנושי והכאב שמלווה את כל המסע הזה, ובשביל זה ישנו ייעוץ מקצועי אשר מומלץ לכל מי שמתגרש, ולא משנה כמה הוא בטוח שהכול בסדר. ישנם דברים מתחת לפני השטח, בעיות, מתיחות, פוטנציאל עתידי לריבים ואי-הסכמה, דברים אשר שוב, לא רק יפגעו בכם אישית ועלולים למנוע מכם מימוש של חיים מאושרים (בעקבות צלקות רגשיות לא מטופלות כראוי), אלא אף יותר מכך – פגיעה באיכות חייהם של הילדים במידה ויש לכם.

החיים אחרי הגירושין הינם חיים חדשים ברמה זו או אחרת, אך בסופו של דבר אנו עדיין חיים עם עצמנו, ואחראים כל אחד לאושרו הוא. אם אדם לא היה מאושר בחיי הנישואין, אין זה מן ההכרח כי עכשיו אחרי שהסתיים הקשר הזוגי הרשמי הוא ימצא עצמו אדם מאושר ומלא בתכלית ושמחה. העבודה נמשכת והצורך לתפקד בחיי היום-יום קיים גם הוא, ולא נעלם בעקבות הבחירה להתגרש. לכן, לפני שמבצעים מהלך יש לשקול ולהבין מול מה אנו נמצאים, האם זו בעיה שקשורה בהכרח להיותי בקשר זוגי זה או אחר, או שמא זו בעיה שרק באה לידי ביטוי בקשר זה. דבר זה חשוב ביותר, שכן לאחר מעשה קשה מאוד להשיב את הגלגל לאחור, ואם יש לכם ילדים, הפגיעה יכולה להיות חמורה. כך או כך, אתם ראויים לייעוץ ותמיכה מקצועית, ולליווי צמוד בכדי לעבור את התהליך שבו אתם בוחרים בצורה הראויה ביותר. 

 


אודות מחבר המאמר

כתיבה על ותמיכה במהלך גירושין תקין, בכדי לאפשר לזוגות המתגרשים כאינדיבידואלים לעבור את התהליך בצורה החלקה והבריאה ביותר האפשרית, הן על ידי תמיכה משפטית מעורך דין גירושין המומחה בתחום, והן על ידי הפניה לתמיכה רגשית, בכדי לצאת מהתהליך מוכנים לחיים חדשים והתחלה רעננה.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.