אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שירבוטים וגרפולוגיה

גרפולוגיה ושירבוטים.

 

שרבוט יכול לתת טיפ  מאוד חשוב. מנהל שבאמת רוצה להצליח, להיות מדויק, ערני עבור החברה, עובדיו, כלפי עצמו ובכלל יכול, להשתמש בתבונה בשרבוטים שהוא רואה ולתעל אותם עבורו ועבור המערכת.

פגישת משא ומתן, דיון אסטרטגי או ישיבת הנהלה עלולים להדיר שינה מעיננו, כמובן הכל תלוי במידת חשיבותן. אך אם מדובר במשהו שעלול להשפיע על עתידנו או עתיד החברה זה בהחלט סיבה לשים לב ולהתייחס בתבונה.

 

א פעם עלו בראשנו המחשבות: 'אילו רק הייתי יודע מה עובר לו בראש', 'על מה הוא חושב'... השיטה היא פשוטה וכל שעלינו לעשות הוא להיות ערים למתרחש סביבנו - שירבוטים.

 

רובנו, פתאום, מבלי שנשים לב לכך, תופסים עט או עיפרון, ומתחילים לשרבט. בדרך כלל מדובר בשרבוט מהיר, אך במקרים רבים יותר, מדובר בשרבוט מושקע במיוחד, אשר חושף הרבה על המשרבט, לפעמים אף יותר ממה שתתכנן לחשוף בפומבי.

 

כך למשל, אם במהלך ישיבת מו"מ שלא מתקדמת לשום מקום, אחד הצדדים "נתפס" על ידי הצד הנגדי בעיצומו של שרבוט גלידה בגביע, אולי זה רמז לכך שזה בדיוק מה שהוא רוצה לעשות כעת – לעזוב את הדד-אנד הזה ו"לרדת על גלידה". תשומת לב לשרבוט זה יכולה להביא את האדם שמנגד לעצור את המו"מ באותו רגע, להשאיר את עורכי הדין ההמומים משני הצדדים בחדר הישיבות ולרדת עם יריבו/ עמיתו אל גלידה בגלידרייה הסמוכה. לפעמים גלידה קרה יכולה לקדם יותר את המו"מ מאשר אין ספור גלונים של קפה שחור.

 

כלי מדויק

במידה שנשכיל לשים לב לפרטים שעל גבי הדף, השרבוט יכול להוות כלי אסטרטגי מדויק ומיוחד. ניתן לשבור את הקרח ההתחלתי בעזרתו, להתקרב ליריב שיושב מולך, להביע הזדהות עימו, לפתוח בשיחה על נושא משותף, ללמוד מהן תחושותיו בעת הפגישה.ואף לדעת באיזה גישה כדאי לנקוט: אסרטיבית, קלילה או אמפאטית.

 

אדם שיושב מול משרבט מקבל בעצם הצצה אל התת-מודע ויכול ללמוד ממנו, בין השאר על נקודות תורפה או חולשות שהמשרבט רוצה להסתיר. למשל- אקדחים וכלי נשק יכולים להעיד על תוקפנות עצורה, גם אם הדבר לא ניכר על פני המשרבט. סירות ומכוניות מצביעות על יצר נוודות, צורך בטיול או חופשה. פרצופים יפים יצוירו בד"כ על ידי אנשים חביבים, אופטימיים וחברותיים.

 

לדוגמאות והמשך לחצו כאן:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4270183,00.html

 


אודות מחבר המאמר

גרפולוגיה - חנה קורן, גרפולוגית - מכון לגרפולוגיה  המכון לגרפולוגיה נוסד בינואר 1976, בחיפה, על-ידי חנה קורן, גרפולוגית הידועה כאחת מהגרפולוגים המובילים והמומחים ביותר בארץ ובעולם. 

גרפולוגית משפטית ועדה מומחית בתחום מטעם בתי המשפט השונים בארץ ובעולם. http://www.grapho-law-g.com/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.