אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בדיקות תוכנה, QA ומה שביניהם

כששוק התוכנה בארץ ובעולם היה בחיתוליו, כל תוכנה חדשה הייתה בגדר פורצת דרך. כיום, כששוק התוכנה רווי וכשאפשר למצוא כל דבר ברשת האינטרנט, ההבדל בין הצלחה לכישלון טמון באיכות. חברות תוכנה רבות בארץ ובעולם שמות דגש חזק יותר ויותר על בדיקות איכות. אין זה מספיק לרשום כמה שורות קוד להגיד "אאורקה", ההבדלים הדקים בין תוכנה לתוכנה, הבאים לידי ביטוי, למשל, בממשק משתמש נוח יותר או בפעולה חלקה יותר – הם אלו המבליטים תוכנה אחת על פני מתחרותיה והופכות אותה לתוכנה השולטת בשוק.

אבטחת איכות

אם כן, מה הן בדיקות תוכנה וכיצד הן מיושמות בפועל? בדיקות תוכנה הן חלק ממערך כולל יותר של אבטחת איכות, הן באות לוודא כי אכן התוכנה עומדת בדרישות שהוצבו לה ולוודא כי התוכנה אינה קורסת בשימוש מאסיבי ובוודאי שלא בשימוש סביר. למעשה תפקידו של בודק תוכנה הוא לדמות כיצד התוכנה תעבוד אצל הלקוח הסופי ולוודא כי לא יהיו תקלות ובאגים למיניהם.

בדיקות תוכנה כיום

נושא זה של QA הינו נושא רחב ועתיר ידע. הנושא של QA התפתח מאוד בשנים האחרונות, וכים הוא כולל כתיבת תסריטים לבדיקה וגם כלי בדיקה אוטומטיים, שמחליפים את הבדיקות הידניות ומאפשרים לייעל ולזרז את תהליך הבדיקה. ישנן שיטות בהן שלב הבדיקות נעשה לאחר גמר הפיתוח של כל מרכיבי התוכנה, וישנן שיטות שבהן הבדיקה נעשית לאחר כל שלב ושלב בפיתוח.

 ישנם ארבע סוגי בדיקות תוכנה עיקריים:

בעידן תחרותי שבו ישנן תוכנות רבות על כל נישה, בדיקות תוכנה איכותיות הן המפתח להצלחה של תוכנה.


אודות מחבר המאמר

מוגש מטעם טאקט בדיקות תוכנה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.