אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דורבן העקב: איך לאבחן בבית

 

דורבן הוא בסך הכל הצטברות סידן על כף הרגל, אך הוא יכול לגרום לכאב אם הוא גורם לדלקת ולזיהום באזור הרקמות המקיפות את העקב. לא תמיד קל לאנשים להבין שיש להם דורבן בעקב, במיוחד במקרה של אנשים הסובלים מבעיות אחרות באזור הרגליים, או מבעיות יציבה או שרירים. אם תלמדו ותבינו כיצד לאבחן בבית מצב של דורבן בעקב- תוכלו לגשת לקבלת טיפול באופן מיידי, ואף לטפל בדורבן באמצעים ביתיים פשוטים (כמו מנוחה לכף הרגל). כך, תוכלו למנוע את התפתחותה של הדלקת, מה שיחסוך לכם כאבים רבים ויהפוך את תהליך ההחלמה למהיר ופשוט יותר. אם אתם חשים כאב בעקב, או אם אתם נמצאים בקבוצה שיש לה סיכון גדול לפתח דורבן, עקבו אחר הצעדים הבאים:

 

1. בדקו את העקבים שלכם וחפשו גידולים גרמיים הבולטים מתחת לעור. דורבן העקב מתפתח לאט אך יכול להגיע עד לגודל של 1.3 ס"מ. אם יש לכם דורבן בעקב, תוכלו להרגיש בליטה קשה בעקב, גם אם אתם לא יכולים לראות אותה.

2. היו מודעים לתסמינים שונים של כאב הקשורים למצב של דורבן בעקב. אנשים מסויימים לא חווים שום תסמינים, אך אחרים יכולים לחוש כאב באזור הרקמות בעקב. כדי לאתר את הרקמות הללו- מתחו וישרו את כף הרגל שלכם. אלו הן הרקמות המחברות בין העקב לבהונות לאורך החלק הפנימי של כף הרגל.

3. בדקו האם יש לכם כאב בכף הרגל מיד על הבוקר. אנשים מתארים לפעמים את הכאבים של דורבן העקב כ"כאבי שיניים בכף הרגל", משום שהכאב מגיע בחדות ולאחר מכן דוהה לכאב עמום ומציק. אם יש לכם דורבן, ייתכן שתרגישו כאב חד במיוחד כאשר אתם עומדים או הולכים לאחר מנוחה ארוכה- בדיוק כמו שקורה כאשר אתם קמים מהמיטה בבוקר.

4. דעו את גורמי הסיכון העלולים לגרום דורבן בעקב כדי דעת אם אתם בסיכון גבוה ללקות בו.

א. דורבן בעקב היא בעיה נפוצה אצל ספורטאים אשר רצים או קופצים באופן קבוע על משטחים קשים.

ב. אנשים בעלי כף רגל שטוחה או קשת כף רגל קמורה מאוד נוטים לפתח דורבן בעקב, כמו גם אנשים הסובלים ממשקל עודף.

ג. אנשים מעל גיל 40 נמאים בסיכון גבוה יותר לפתח דורבן. דורבן העקב אף מתקשר לעיתים קרובות למצבים של דלקות פרקים.

ד. נשים בהריון ואנשים הנועלים נעליים לא מתאימות נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח דורבן בעקב. גם אנשים השוהים בעמידה ללא תזוזה של הרגליים במשך זמן רב (כמו מוכרות בחנויות לדוגמה) עלולים לפתח דורבן.

5. אם אתם חושדים שיש לכם דורבן העקב, קבעו תור לרופא המשפחה שלכם. במהלך בדיקה גופנית, הרופא יבקש מכם לבצע פעולות פשוטות עם כף הרגל, כמו קיפול הבהונות או מתיחת קשת כף הרגל, ויבחן רגישות או נפיחות באזור של דורבן העקב. לאחר מכן, הוא עשוי להמליץ על צילום רנטגן כדי לאשר את הדיאגנוזה.

 

וטיפ אחרון לסיום- יכולות לעבור שנים מהרגע שאנשים מפתחים דורבן בעקב ועד הרגע שהם מתחילים לסבול מתסמינים של כאב או קשיים בהליכה. לכן, חשוב להקפיד תמיד על נעילת נעליים מתאימות ועריכת חימום יסודי לפני כל פעילות גופנית.

 

מוגש בחסות http://shock-wave.co.il/  - הטיפול בגלי הלם הינו טיפול חדשני, מוכח מדעית ואפקטיבי ביותר, אך עם זאת הוא חייב להתבצע ע"י אנשי מקצוע. הטיפולים מתקיימים ב"מרפאת מומחים משולבת” המתמחה בכאב ומאגדת בתוכה את מיטב הרופאים המומחים בצפון הארץ ביניהם אורתופדים מומחים, נוירולוגים, כירופרקטים ועוד מטפלים רבים ושונים.


אודות מחבר המאמר

 http://shock-wave.co.il/  טיפול בגלי הלם

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.