אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ייעוץ שיווקי: האם אתם באמת צריכים את זה

שאלה- אתם יודעים כמה יועצי שיווק צריך כדי להחליף נורה?

ארבעה- אחד בשביל להחליף את הנורה ושלשה שיכתבו על זה בלוג...

טוב, בואו נשים את הבדיחות בצד בינתיים- ייעוץ שיווקי הינו נושא חשבו ומשמעותי עבור כל חברה, אך לא תמיד קל לדעת האם אתם באמת זקוקים לקבלת ייעוץ שיווקי עבור העסק הפרטי שלכם. אנשים נוטים לחשוב לפעמים- "הרי זה העסק שלי, אני בניתי אותו ואני מכיר אותו הכי טוב מכולם". לכן, עריכת השיווק באופן עצמאי יכולה להיות מפתה מאוד- "הרי רק אני יודע איזו עמדה אני רוצה לנקוט, איזה שיח אני רוצה לייצר- ובקיצור, איזה סיפור אני רוצה לספר". אם כך, כיצד תדעו האם כדאי לכם לקבל ייעוץ שיווקי?

אולי אתם שואלים את עצמכם- האם זה לא הגיוני יותר לשווק את הרעיונות שלי בעצמי, בדיוק כפי שהוסבר בפסקה הקודמת? ובכן, אף אחד לא ממש חייב ייעוץ שיווקי. קריאת כתבות שונות ברשת, כמו הבלוג הזה למשל, יכול לספק לכם כמה כלים בסיסיים שיעזרו לכם להכין בעצמכם תכניות שיווק בסיסייות. אבל, כפי שחברות יעוץ שיווקי מרבות להסביר ללקוחותיהן בפגישה הראשונה- זהו אכן הסיפור שלכם, אך אתם זקוקים לעזרה כדי לספר אותו. יעוץ שיווקי יעזור לכם לספר את הסיפור הייחודי שלכם- הסיפור אותו רציתם תמיד לספר- ויעזור לכם להכין את הקהל לקראת אותו סיפור. כלומר, אתם לא חייבים לקבל יעוץ שיווקי, אבל אתם בוודאי ובוודאי רוצים לקבל ייעוץ שכזה, כדי שתוכלו להשמיע את הקול האישי שלכם- בצורה הטובה והנכונה ביותר.

חברת יעוץ שיווקי טובה: תביא איתה את ניסיון העבר העשיר שלה מעבודות עם עסקים דומים ותעזור לכם להימנע ממהמורות אשר עלולות לעמוד בדרככם במהלך יישום התכנית השיווקית החדשה ;  תעזור לכם לגלות את הייחוד שלכם ; תגבש את תכנית הביצוע ; תאחד את הציפיות השונות של הצוות המבצע בעסק המדובר ותגרום לו לעבוד בשיתוף, במיוחד במקומות בהם קיימות אי הסכמות לגבי הפן השיווקי של העסק.

ייתכן שבשלב זה אתם שואלים את עצמכם- האם אנו לא משלמים לשם כך למחלקת השיווק של החברה שלנו? ומה שאתם באמת מתכוונים הוא- האם יעוץ שיווקי לא יעלה לנו יותר מידי? זו היא אכן אחת מההתנגדויות הנפוצות ביותר לקבלת יעוץ שיווקי. למעשה, מילים שחברות יעוץ שיווקי מרבות להשתמש בהן, כגון "אסטרטגיה", עלולות להעמיד את החברה בעמדת מגננה- "האם לא אני זה שאמור להיות בעל האסטרטגיות?" אך למעשה, בניגוד למחלקת השיווק הביתית שלכם, חברת יעוץ שיווקי אינה נבחרת כדי ליצור אסטרטגיות חדשניות לחלוטין, "יש מאין", משום שהסיפור שלכם כבר קיים. חברת יעוץ שיווקי פשוט תהיה שם בשביל לעזור לכם לספר אותו וללמד את העסק איך לעשות משהו חדש, בצורה יעילה יותר- כמו גם להפוך את מאמצי השיווק להיות בראש סדר העדיפויות של כל הנוגעים לדבר.

לסיכום, נסו להביט על הנושא של יעוץ שיווקי כעל מאמן כושר אישי. המאמן לא עושה שום דבר שאתם לא יודעים כבר בעצמכם כיצד לעשות- אך הוא דוחף אתכם רחוק יותר ממה שהייתם דוחפים את עצמכם. זה מה שהופך את המאמן לשווה את הכסף שאתם משלמים לו- וזוהי גם הסיבה שבשלה כדאי לכם לקבל יעוץ שיווקי.

 

מוגש בחסות אביב יועצים - חברת אביב יועצים מתמחה ביעוץ שיווקי, יעוץ ארגוני וקידום אתרים אורגני.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים יעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.