אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לא לימדו אותנו איך יחד כזוג

 

לעיתים כבר בהכנות לחתונה אנו נתקלים בבעיות בזוגיות שאנו מדחיקים אותם וחושבים יהיה בסדר אבל הן עולות שוב בתחילת הנישואין. חלק גדול מהזוגות חווים אכזבות ותסכולים בגלל הפער בין ההבטחה הטמונה באהבה הגדולה, לבין הקושי לנהל את התקשורת באופן איכותי ומצמיח. זוגות רבים אינם לוקחים בחשבון את הצד השני, כאשר בני הזוג אינם פנויים לראות מה הבן זוג צריך, מה חשוב ומה הוא מרגיש אזי מופיעים כעסים, תלונות ביקורת ורצון לקחת מרחק 

איך נוצר הפער בין מה החלום לבין למציאות? מריבות, חיכוכים וויכוחים בלתי פוסקים יכולים להרוס יחסים זוגיים. על מה רבים בני זוג? על טריטוריות, כוח, מרחק. רבים מתוך תחושה שלא מקבלים מה שצריכים כמו אהבה, כבוד, תשומת לב ועזרה. באמצעות מריבות מחדדים בני הזוג קונפליקטים, הבדלי גישות, תפישות ועמדות מנוגדות, בקשר לנושאים חשובים, שהם אינם מצליחים לבטא בדרך אחרת. החלום הזוגי מתקיים כאשר בן מתייחס 'רואה, מרגיש, התחושה שאני קיימת ומעורכת. במציאות אם לא הייתה התייחסות, או דברים לא קרו על פי התכנון, ההרגשה של חוסר קיום  - הוא לא אוהב אותי אותי.                                                             

כדי לא להרגיש לא קיימים, לא אהובים, לא מוערכים, חשוב לנהל דיאלוג בזמן קונפליקט שבו כל אחד מהצדדים חשוב מתוך ההבנה שניצחון אמיתי הוא אך ורק כאשר שני הצדדים מנצחים. 

במידה ולא ננהג כך נשאר במעגל של פגיעוּת, כל אחד מבני הזוג מסרב לראות את כל אחד מהצדדים רואה עצמו כקורבן. כל עוד לא תהיה אפשרות לדיאלוג משותף שהיא הסיכוי היחיד לזוגיות אמיתית, בני הזוג לא יצליחו לצאת מהמשבר.

לכן חשוב לדעת  בתחילת הדרך המשותפת איך לצאת מהמשברים על ידי "השקיה עקבית" יומיומית:

הודיות   - להודות מדי יום על מעשה חיובי אחד שבני זוגם עשה עבורם.

שמחה – יצירת שמחה, התלהבות, צחוק, הליכה בים, מופעים, כל דבר שגורם ליציאה מהשגרה.

קבלה –  קבלה של אחד את השני בלי ציפיות.

ידידות - בני הזוג יהיו ידידים ויקבלו את בני זוגם גם בתכונות שאינם אוהבים אצלם מתוך הבנה שהביקורת עם התכונה הלא רצויה תגרום לריב.

הענקה – חשוב להעניק זה לזו מתנות קטנות, הפתעות, מילה טובה, בעיקר פירגון!

במידה והזוגות יאמצו את "ההשקיה" כדרך חיים הם יחזקו את מערכת החיסונית הזוגית שלהם שתהיה חסינה, והם ימצאו עצמם מגשימים יחד את אותה זוגיות שהם בחרו בתחילת דרכם.

 

 


אודות מחבר המאמר

דינה ימניק מגשרת ומאמנת זוגית ואישית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.