אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איטום הגג

 

איטום הגג

 

רבות הפעמים בהם אנו שומעים על הצורך באיטום הגג שלמעשה מתאר תהליך בו מוענקת לגג המבנה בידוד מפני רטיבות ולגרום לניקוז  מי גשמים ביעילות בלי שיחדרו למבנה.

ברוב הפעמים איטום גגות גם נקרא זיפות גגות היות והוא מערב את החומר הביטומני הקרוי זפת כאשר הוא מחומם מאוד.

בגגות רעפים לא נדרש איטום הגג בצורה הזו היות והוא בנוי בשיפוע המאפשר ניקוז של מים, אבל בגגות שטוחים שמהווים את הגגות הפופולאריים ביותר על גבי בנינים ומבנים נמוכים - חיוני ביותר לבצע איטום גגות מפני חדירת הנוזלים ורצוי כמובן בעונה היבשה היות והחומרים זקוקים להתייבשות שתאפשר את אחיזתם הטובה.

כחלק מתהליך הבנייה של המבנה אמור להתבצע   היות ואיטום הוא חלק בלתי נפרד מהבנייה, במידה ונעשה בצורה יעילה, מבוקרת ומקצועית - האיטום יכול להחזיק 15 שנה ומעלה.

אבל גם מבנים ישנים נתקלים באיטום לקוי או איטום לא מקצועי שלבטח אומר שנפלו פגמים בתהליך או שלא נעשה כראוי – לכן לא רק מבנים ישנים בהם הזמן גרם לבלאי טבעי של חומרי האיטום, זקוקים לאטימה אלא גם מבנים ישנים אשר סובלים מאיטום לקוי.

מצבי איטום לא תקין והשלכותיו

בדרך כלל ניתקל ב  נזילות מים  או  מצבי  רטיבות על גבי הקירות או בתקרות של הקומה העליונה או הומות העליונות במבנה.

חשוב, כמובן,  לא לחכות עד שלב זה ולדאוג לאיטום גגות יעיל מבעוד מועד כדי להקדים תרופה למכה.

תחזוקה שוטפת לא רק תימנע את הבעיות הללו אלא תוסיף יציבות וחוזק למבנה היות ומצבי רטיבות לא רק גורמים לנזקים אסתטיים אלא גם לנזקים למבנה עצמו אשר משפיעים על חוזקו. לשם הדוגמא: תקרה ספוגה במים יכולה לקרוס על יושביה.

איטום גג חשוב במיוחד כאשר מדובר בדירות גג יש להתייחס לכך במלוא הרצינות הנדרשת ולא לדחות את התהליך אשר ישפיע על יושבי הבית באופן שלילי.

 

איטום  מקלחונים  ואיטום גגות חשוב לא רק מפני שהוא ימנע את תקלות הנזילות והרטיבות אלא ישמור על המבנה וימנע תקלות גדולות יותר בהיקפן.

בעבודות איטום ובמיוחד כאשר מדובר על איטום גגות משתמשים בחומרי עזר על מנת למנוע את הרטיבות- כאשר הנפוצים בהם הם סיליקון, זפת ובטון.

יש להתאים בדיוק רב את חומרי האיטום למבנה כדי לבצע ולאפשר אטימה מוחלטת בדיוק כפי שמתבצע התהליך ב 

בניית בריכות שחייה  . יש לעבוד רק עם חומרים איכותיים וטובים ביותר הנמצאים אצל אנשי המקצוע הטובים בתחום, כדי לא לחזור על העבודה פעמים נוספות במהלך אותה השנה.

ובמיוחד חשוב לדעת, כאשר נדרשת הסרת חומר איטום נזקקים לעבודה רבה ולמעשה מיותרת אם משתמשים מלכתחילה בחומרי איטום מתאימים וטובים.


אודות מחבר המאמר

צרכנות נבונה בית ועסק

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.