אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אימון אישי לרווחת המשפחה

 

המשפחה היא אחד הערכים היקרים והחשובים ביותר בחיינו. מרגע שאנו עומדים על דעתנו מחנכים אותנו לכבד את הורינו, לאהוב ולתרום להרמוניה במשפחה. אנו חוגגים את חגינו בקרב המשפחה ומציינים אירועים משפחתיים לרוב, כגון ימי הולדת, ברית מילה, חתונות, ימי נישואין ועוד. המשפחה היא המסגרת הראשונה אליה אנו שייכים בחיינו, והיא המסגרת העיקרית התומכת בנו ברגעי משבר, או סתם כשאנו זקוקים לתמיכה ואהבה. הקשר המשפחתי אמור להיות קשר חזק ואוהב, אולם מושן שבמשפחות שונות טיב היחסים הוא אחר, והוא תלוי במשפר הנפשות בבית, בחינוך ופעמים רבות גם בקשר בין ההורים ובמצב הכלכלי של המשפחה.

על אף האהבה, התמיכה והרצון הטוב, משפחות רבות נקלעות במהלך החיים במשברים או אתגרים הקשורים לניהול החיים בבית או לאיזון בין הנפשות הפועלות. משבר יכול להיגרם למשל עקב גירושין או פרידה ועזיבה של אחד ההורים, על רקע אובדן אדם יקר, או מסיבות לכאורה פשוטות יותר כגון: מעבר דירה, מצב כלכלי בלתי יציב, ילד בעל קשיי למידה, קשיים חינוכיים ואפילו לידה של אח או אחות צעירים, אשר מצטרפים למשפחה לאחר ציפייה והתרגשות רבה. אירועים כאלה ואחרים גורמים פעמים רבות לערעור האיזון בתוך התא המשפחתי, וכל זה יכול לשנות את יחסי הכוחות, לגרום למאבקי כוחות וריבים ועוד. אז איך יוצאים מזה?

בחלק מהמשפחות הזמן יעשה את שלו והדברים יחזרו לשגרה כלשהי. לעומת זאת, משפחות אחרות תזדקקנה לתמיכה או עזרה חיצונית של פסיכולוג, עובדת סוציאלית או של שירותי הרווחה. כיום עומדת בפני משפחות כאלה אפשרות נוספת – לפנות למאמן אישי בעל מומחיות וניסיון בעבודה עם משפחות. אימון משפחות הוא מאוד מגוון ומשתנה בהתאם לצרכי המשפחה, אולם יש כמה כיוונים עיקריים של אימון, לפי החלוקה הבאה:


אודות מחבר המאמר

Coachers-school

בית ספר למאמנים אישיים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.