אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול באלרגיה – בלי כדורים, בלי זריקות!

מה היא אלרגיה? מדוע היא מתרחשת? כיצד מאבחנים אותה ואיך מטפלים?

מה היא אלרגיה?

אלרגיה היא תופעה בה המערכת החיסונית מזהה גורם בלתי מזיק כסכנה לגוף, בשל הזיהוי המותעה המערכת מגיבה כאילו עליה להילחם בזיהום. אותה "מלחמה" גורמת לתופעות כגון נזלת כרונית, גרד ופריחה, קשיי נשימה ובמקרים קיצוניים שוק אנפילקטי, תופעה חמורה העלולה להביא למוות.

כיצד נעשה אבחון אלרגיה?

אבחון אלרגיה נעשה על ידי חשיפה של גוף האדם לגורמים הידועים כמחוללי אלרגיה. החשיפה נעשית לרוב על ידי בדיקת אלרגיה עורית. רופא אלרגולוג יחשוף את המטופל לכמות קטנה של חומרים כגון שיער כלבים וחתולים, אבקנים, קרדית אבק הבית וכדומה. במידה והתגובה העורית קיימת הרי שניתן לאבן את הגורם לאלרגיה. במקרים רבים, לא ניתן לזהות כלל את הגורם לאלרגיה באופן זה ויש צורך בעריכת בדיקות דם ואבחון מקיף יותר. עם זאת, פעמים רבות גם לאחר האבחון המקיף לא ניתן לזהות את הגורם לאלרגיה.

טיפול באלרגיה - כיצד הרפואה המערבית מתמודדת עם התופעה?

טיפול באלרגיה על ידי הרפואה המערבית מסתכם בהימנעות מהגורם המחולל את האלרגיה, מתן אנטיהיסטמינים בכדורים או בנוזל או שיפול חשיפה איטית במטרה להרגיל את המערכת החיסונית לאלרגן. טיפולים אלו אינם נטולי תופעות לוואי, כך למשל אנטיהיסטמינים עשויים לגרום לעייפות קיצונית ובנטילה ממושכת לקשיי תפקוד ביומיום.

רפואה משלימה והסיבות לאלרגיה

רבים שאינם מוצאים מזור על ידי טיפולים קונבנציונליים פונים לרפואה המשלימה. הרפואה המשלימה מכירה בתופעת האלרגיה ומייחסת אותה לבעיה בכליות, בכבד או בריאות ושאפת לטפל בגורם לבעיה וכך להשקיט את האלרגיה. כך למשל, חוסר איזון בכבד עשוי לבוא לידי ביטוי בגרד ועיניים דומעות, טיפול בשורש הבעיה יסלק את התגובה האלרגית.

טיפול באלרגיה על ידי דיקור סיני / דיקור יפני 

דיקור סיני ודיקור יפני משמשים לשם טיפול באלרגיה מזה שנים רבות ברפואה המזרחית. על ידי דיקור ניתן לפזר את האנרגיה המרכזת באזורים הגורמים לתופעות האלרגיות וכך לעזור לשכך את הופעת התסמינים. טיפול באלרגיה בעזרת דיקור יכול להביא להקלה משמעותית בתסמינים של האלרגיה ואפילו לזניחת הטיפול התרופתי לחלוטין.

רפואה אלטרנטיבית וטיפולים משלימים באלרגיה

הרפואה הסינית מאבחנת ומטפלת באלרגיה בהצלחה רבה. המטפל יתשאל את המטופל לגבי תסמינים כמו נזלת כרונית, הופעת גרד, אסטמה וכו' ויבצע בדיקה גופנית. לאחר מכן יותאם טיפול באלרגיה לכל מטופל באופן אישי. הטיפול יכול לכלול כאמור דיקור אך גם שימוש בצמחי מרפא ואף שינויים בתזונה ובאורח החיים.

 

 


אודות מחבר המאמר

masterplus - קליניקה לרפואה משלימה 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.