אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטול השתתפות עצמית בביטוח המקיף לרכב

ביטוח חובה עומד בבסיס כל ביטוח רכב וכשמו כן הוא – נהיגה בלעדיו היא עבירה על החוק. במיקרה של תאונה הוא מכסה את הוצאותיו של כל אדם שהיה מעורב בה (שלא כמו ביטוח מקיף המפצה על נזקים לרכב במיקרה של תאונה, גניבה ועוד). בנוסף יוענקו שירותי גרירה טיפולי מוסך, בדיקת שמאי ועוד. ההשתתפות העצמית הוא סכום כסף שנקבע מראש בפוליסה של ביטוח מקיף ותשלומו מופעל במיקרה של הגשת תביעה. במיקרה של נזק נמוך מהסכום העצמי אין מקום להגשת תביעה והלקוח יתקן בעצמו את הנזק ואילו אם הנזק גבוה והוגשה תביעה, הסכום הזה נילקח מהפיצוי שמשלמת חברת הביטוח ללקוח. הלקוח פטור מתשלום רק במיקרה שהרכב יוכרז טוטאל לוס, או אז חברת הביטוח תשלם את מלוא סכום הפיצוי.

גובה ההשתפות העצמית

גובה ההשתתפות העצמית אינו קבוע, כל חברת ביטוח קובעת אותו על פי שיקוליה והוא אינו חלק תשלום ביטוח הבסיס, כך שהשיקולים הם גל של הלקוח, במיקרה זה, הנהג. לעיתים חברת ביטוח עשויה להציע הנחה על הפרמיה החודשית אך לעלות את סכום ההשתתפות. במקרים של נהג חדש או צעיר עלות ההשתתפות העצמית גבוהה יותר. נהג זהיר במיוחד עשוי לזכות בהפחתה בההשתתפות עצמית במסגרת חבילות עידוד שכל חברה מנפיקה לקהל לקוחותיה כחלק מהתחרות בשוק, וגם תיקון הפגיעה לאחר התאונה במוסך הסדר של חברת הביטוח עשוי להקנות ללקוח הנחה בטיפול. חברת הביטוח בוודאי תעודד פתרון כזה.

הגדלת הפרמייה

ניתן להקטין את גובה ההשתתפות העצמית, עד כדי ביטול, אם הוספה משמעותית לתשלומי הפרמייה החודשייים של ביטוח מקיף הם אפשרות מעשית מבחינת הלקוח.  שיקול זה מורכב משלושה רבדים - מרובד כלכלי, רובד  אישי ורובד סטטיסטי. תשלום חודשי קבוע לעומת תשלום המופעל רק בעת הצורך הוא שיקול כלכלי שעלול להכביד על התקציב המשפחתי הלחוץ. האם אתם מעדיפים שקט תעשייתי לטווח ארוך או נהנים מהרגע? חוששים מלקיחת סיכונים או שאתם מסתדרים היטב עם חוסר וודאות. זהו כבר שיקול אישי שכל אחד חייב לשאול את עצמו לפני ההחלטה על תשלום קבוע או תשלום בשעת הצורך בלבד. ומבחינת סטטיסטיקה, אותם נתונים עליהם מתבססות חברות הביטוח בבואן לקבוע את גובה הפרמייה, נשאלת השאלה האם תשלום חודשי קבוע כדאי ומשתלם. מה הסיכוי והסיכון שאכן עלול לקרות משהו בשנה הקרובה, מתוך ידיעה שמדובר בנהג זהיר עם תיק עבירות נקי וחלק. ולא שלנהגים זהירים, אחראיים ומיומנים לא קורות תאונות, הרי איש אינו נוהג בתוך וואקום.

השוואת מחירים

חשוב לזכור שחברות הביטוח הגו את ההשתתפות העצמית כדי למנוע תביעות סרק. חשוב מאד, כמו בכל עסקה, לקרוא את האותיות הקטנות שנוטות להיעלם מהעין, ולעשות סקר שווקים לשם השוואת ביטוח מקיף לרכב. תעריפי ביטוח מקיף לרכב נקבעים על פי שווי הרכב, נתוני הנהג היקרי ברכב ומספר נהגים נוספים, באם יש כאלה, ונתוניהם. ניתן לסייג את הביטוח ובכך להוזילו על ידי רכישת פוליסה הכוללת ביטוח במקרה של גניבה בלבד או למקרה של תאונה בלבד. כל חברת ביטוח מציעה את החבילה האטרקטיבית שלה ובונה חבילה אישית ללקוח, תוך הסתמכות בתנאים אלה. ישנן תוספות המתקבלות בפוליסת ביטוח מקיף בלא תוספת תשלום המהוות את קלפי כוח המשיכה של החברות השונות, כגון – רכב חלופי, סיוע משפטי ועוד. כל חברה מציגה שירותי כיסוי יחודיים בהם שרותי גרירה ותיקוני דרך, תיקון שמשות, רדיו חלופי, תנאים מיוחדים לחיילים בחופשה במתן ביטוח מוגבל זמן ועוד.


אודות מחבר המאמר

Wobi  - ביטוח מקיף לרכב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.