אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אתם אחרי גירושין? מה עושים עכשיו?

הרבה שאלות והתחבטויות עולות בראשו של האדם אשר מהרהר בכניסה לתהליך גירושין, תהליך שלרוב דורש הרבה אנרגיה ומשאבים, ומשאיר אותנו לעיתים קרובות קצת מנותקים וחסרי כיוון. את התשובות לשאלות הקיומיות של כל אחד אין אנו מתכוונים לתקוף כאן, אך מספר דברים טכניים אותם רצוי לדעת בכל זאת כדאי להציג. כפי שרבים בוודאי יודעים, בכדי להתגרש במדינת ישראל יש לפעול על פי חוק-רבני ולבצע תהליך גירושין רשמי דתי-יהודי ברבנות (במידה, כמובן, ומדובר בבני זוג יהודים). אז התגרשתם רשמית, עשיתם את הטקסים הנדרשים ומה הלאה?

דבר ראשון יש לוודא כי יש בידיכם תעודת גירושין רשמית וחתומה על-ידי הרבנות, וכמו כן מסמך "מעשה בית דין". מסמכים אלו מאשרים כי ביצעתם את התהליך וכי אתם אחריו בצורה רשמית ומוחלטת. הם הכרחיים להמשך התהליך בין אם תבחרו לבצעו בבית דין רבני או בבית משפט לענייני משפחה. מסמך "מעשה בית דין" מהווה בעצם הוכחה לכך שבוצע הטקס והוא מחליף את מסמל הגט אשר נקרע כחלק מהטקס עצמו. עם תעודת הגירושין יש לגשת למרשם האוכלוסין ולבצע רישום מחדש כגרושים, מהלך מתבקש באם תרצו אי-פעם להתחתן בשנית, וגם הכרחי לאי אלו מהלכים משפטים עתידיים שידרשו מכם במהלך הדיונים במקרה שלכם.

מרגע זה ואילך, לאחר שסיימתם את תהליך הגירושין הרשמי והדתי – אין מי שידריך אתכם, ואתם זקוקים להדרכה והכוונה של עורך דין מקצועי אשר תחום התמחותו הראשי הינו זה. לרוב התהליך הדתי הינו רק ההתחלה, ורוב הדיונים וההתנהלות בהמשך הדרך, היא זו שתיגבה את חלק הארי בזמן ובמשאבים שלכם. דיו רב נשפך ודיונים רבים מאוד בוצעו ומתנהלים ברגעים אלו ממש לגבי דיני גירושין וההשלכות המשפטיות של כל צעד וצעד במהלך הדרך הזו. המסע ארוך, מפרך ולעיתים מייגע, אך הכרחי ונחוץ.

ישנם דברים רבים יש להסדיר לאחר טקס הגירושין הדתי. במידה והייתם זוג עם ילדים, אזי כל נושא המשמורת, זכויות הביקור, השתתפות כל הורה בכל הנוגע לחינוך, החלטות גדולות ושונות שמשפיעות על חיי שני הצדדים והילדים כאחד, כל אלו צריכים להגיע לדיון, ועל כל אלו יש להכריע במסקנות ברורות וידועות, מקובלות וניתנות ליישום. מעבר לכך, מתחיל כמובן בנקודה זו הדיון על כל ענייני הכספים והנכסים המשותפים, הקרב על הכסף, שלעיתים אינו קרב אלא מהלך שקט ובטוח של הסכמה הדדית. כך או אך, יש לבצע את הדיונים בצורה מסודרת ולהשתדל להשאיר כמה שפחות קצוות פתוחים בכדי למנוע בעיות בעתיד.

בכל הנוגע לילדים לאחר הגירושין, רצוי לזכור כי הנפגעים הגדולים ביותר הם הקטנים. בעוד אנו כמבוגרים מבינים מה קורה, עם כל הצער והכאב, יש לנו כלים יותר מפותחים להתמודד עם המציאות הלא קלה הזו שהחיים הביאו לנו. הילדים שלנו תלויים בנו בכדי להגן עליהם בפני הרעה הזו, והיכולת שלהם להבין, להתמודד, להרגיש טוב ולצאת מתחושת חוסר היציבות שמהלך שכזה משרה עליהם תלויה בנו כהורים. כלומר, האחריות על חוויתם של הילדים את תהליך הגירושין של הוריהם מונחת על כתפיכם, ההורים. האחריות היא רבה ולעיתים קרובות עולה הצורך בעזרה ותמיכה. אל תתביישו לבקש עזרה מבחוץ מבעלי מקצוע אשר יודעים את המלאכה והוסמכו לכך במיוחד. אף אחד לא מצפה מכם לדעת מה אתם עושים במקרה שכזה, ואין לכך הכנה מראש. מדובר במקרה אנושי לא פשוט שדורש באמת הבנה עמוקה של התחום, והאחריות היחידה האמיתי שלכם ההורים היא להבין כי אתם לא כל-יכולים, ולפנות לקבלת עזרה מהר ככל האפשר, מבלי להמתין יתר על המידה בכדי למנוע נזקים לילדים שלכם.


אודות מחבר המאמר

כתיבה על ותמיכה במהלך גירושין תקין, בכדי לאפשר לזוגות המתגרשים כאינדיבידואלים לעבור את התהליך בצורה החלקה והבריאה ביותר האפשרית, הן על ידי תמיכה משפטית מעורך דין גירושין המומחה בתחום, והן על ידי הפניה לתמיכה רגשית, בכדי לצאת מהתהליך מוכנים לחיים חדשים והתחלה רעננה.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.