אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי תיאוריה – הדרך לרישיון

 

על מנת להשיג רישיון נהיגה יש להתחיל קודם כל ללמוד לימודי תיאוריה, לימודי תיאוריה הם לימודים הכוללים למידת האופן התיאורטי בו יש לנהוג, לימודי תיאוריה כוללים לימוד תמרורים, לימוד חוקים ולימוד הנדרש לרישיון נהיגה.

אחרי שלומדים לימודי תיאוריה נבחנים עליהם, אם עוברים בהצלחה אפשר להתחיל וללמוד באופן מעשי איך לנהוג, לימודים מעשיים ברכב. לימודי תיאוריה מכינים את האדם לקראת למודי נהיגה.

כיום אפשר ללמוד לימודי תיאוריה דרך ספרים, דרך האינטרנט ואף דרך האייפודים והסמארטפונים. אחרי שלומדים לימודי תיאוריה ניגשים למבחן התיאוריה שקובע האם למדנו טוב או לא על מנת לבדוק האם אנו כשירים מבחינת ידע לנהיגה ברכב.

מה לומדים במהלך לימודי תיאוריה

לימודי תיאוריה כוללים לימוד החומר העיוני הקשור בנהיגה מסוגי התמרורים ופשרן עד לימוד חלקי המנוע והרכב השונים בשביל להכיר את הרכב אליו נכנסים הנהגים. ניתן ללמוד לימודי תיאוריה עבור כל סוגי הרכבים (פרטי, משאיות, אוטובוסים...) כאשר ישנם לימודי תיאוריה מותאמים לרכב.

הלומדים לימודי תיאוריה לומדים את סוגי הכבישים, סוגי הדרכים, פניות, איסורי חנייה ועוד דברים על מנת להסביר להם כיצד עליהם לנהוג עוד לפני התחלת הלימודים המעשיים.

המבחן מחולק לארבעה חלקים וכך גם לימודי תיאוריה:

1. החלק הראשון בלימוד לימודי תיאוריה הוא הכרת החוק חלק זה כולל את התנאים לקבלת הרישיון, חובות הנהג, הדרך וחלקיה, מבוא לתמרורים, תחבורה ציבורית, אלכוהול, תאונות דרכים, פסילה, ניקוד, גרר, אחריות הנהג על הנוסעים ועוד...

2. החלק השני בלימוד לימודי תיאוריה הוא כללי נהיגה – הכנה לנסיעה, צומת, פניות, הילוכים ידני ואוטומטי, חנייה, נסיעה לאחור, החלפת נתיבים, פרסה, מהירות, שמירת מרחק, עקיפה, זכות קדימה, שוליים ועוד...

3. החלק השלישי בלימוד לימודי תיאוריה הוא החלק הכולל נהיגה בתנאים מיוחדים – במורד, עקומה, תאורה, החלקה, רכב ביטחון, מסילות ברזל, עבודות בכביש.

4. החלק הרביעי בלימוד לימודי תיאוריה הוא החלק העוסק בתמרורים – בחלק זהב בלימוד לימודי תיאוריה ובמבחן מכירים את סוגי התמרורים לפי נושאים את הרכב בו נוהגים (צמיגים, מערכות, אביזרים ועוד...)

כל זה לומדים במהלך לימודי תיאוריה ואנשים הרוצים ללמוד לימודי תיאוריה מוכרחים ללמוד את החומר הזה. כל החומר הנלמד במסגרת לימודי תיאוריה הוא נדרש לנהיגה. ולכן חשוב ללמוד לימודי תיאוריה.

מה נקבע בחוק לגבי לימודי תיאוריה

בחוק נקבע כי את מבחן התיאוריה יש לבצע לפחות בגיל שש עשרה וחצי ואת הוצאת רישיון הנהיגה (טסט ראשון) לכל הפחות בגיל שבע עשרה, אך הרבה אנשים דוחים את הוצאת רישיון הנהיגה למועד מתאים יותר.

שלילת רישיון

החוק קובע שאחרי שלילת רישיון נהיגה, במקרה בו אדם עבר על חוקי הנהיגה כגון: אדם שנהג בשכרות נשלל רישיון נהיגתו, ועליו להוציא רישיון חדש כדי להמשיך לנהוג ,ולכן צריך הנהג ללמוד שוב לימודי תיאוריה, ובכך יחזיר את רשיונו על ידי שילמד שוב לימודי תיאוריה.

במקרה של שלילת רישיון על הנהג ללמוד שוב לימודי תיאוריה ולעבור את כל תהליך קבלת רישיון הנהיגה מחדש כדי להוציא רישיון נהיגה חוזר.

 

 

 


אודות מחבר המאמר

צריך ללמוד לימודי תיאוריה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.