אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח חובה לרכב וביטוח צד ג´

צריך לעשות הפרדה בין סוגי ביטוח רכב, ולדעת שניתן לרכוש כל אחד בנפרד. הראשון תמיד יהיה ביטוח חובה, מכיון שהחוק דורש זאת באורח קבע – שיהיה ברכב באופן קבוע ביטוח חובה שהוא בתוקף ומשולם. שאר הביטוחים מוטלים כאפשרות בחירה – כל אחד יכול לבחור איפה לעשות את הביטוח המקיף ומתי, האם הוא יכלול ביטוח צד ג´ או לא ואולי לרכוש ביטוח צד ג´ בנפרד מחברת ביטוח רכב אחרת. חשוב לציין, כי הביטוח יהיה בתוקף קודם כל אם הוא היה  משולם נכון לאותה התקופה, מפני שלא ניתן לקבל פיצויים רטרואקטיבית על ביטוח שלא היה.

 

אני לא משתמש ברכב כבר כמה ימים. אני צריך לעשות ביטוח חובה?

ביטוח רכב חובה – פיצוי על נזקי גוף לאחר תאונת דרכים, גם מי שלא נוגע ברכב ומותיר אותו בחניה כמו שהוא ובלי להניע אותו זקוק שיהיה לרכב ביטוח חובה. אם ביום אחד בהיר אדם מסוים יפגע מהרכב ויתבעו פיצויים בגין נזקי גוף. נניח שהרכב חנה על הכביש במיקום לא סביר, ואחד הילדים ששיחק בסביבה נפגע, או רכב אחד שהתנגש ברכב אחר בגלל מיקום הרכב והיו נפגעים בגוף – זו הסיבה שאפילו כשרכב מושבת יש להפעיל לו על פי חוק ביטוח חובה.

 

אין לי מקיף, למה אני צריך גם צד ג´?

ביטוח רכב צד ג´ לרכב הוא ביטוח שמכסה כלכלית על תביעות של אנשים או גופים אחרים, שתבעו את כיסוי הנזק לרכוש שנעשה להם. זה יכול להיות בעל רכב אחר שנפגע בתאונה ותבע את הבעל הרכב הפוגע, או בעל רכוש כמו מועצה אזורית, עירייה וכן הלאה.

 

ביטוח צד ג´ – שלא יעבדו עליכם

צד ג´ לרכב הוא ביטוח שנכלל באופן אוטומטי בדרך כלל כבר בתוך הביטוח המקיף, ולכן כשמציעים לכם לעשות ביטוח רכב צד ג´ בנפרד, בדקו את הנושא מול חברת הביטוח למקיף. מצד שני, יכול להיות שויתרתם מראש על לעשות ביטוח רכב מקיף, ואז ניתן לבקש חבילה משולבת רק של ביטוח חובה וצד ג´.


אודות מחבר המאמר

דוד דגן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.