אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך "לנקות" את הזוגיות לפני החג כדי לא להגיע למשבר בזוגיות?

 

 

לפניכם טיפים מועילים "להוצאת החלודה" מהזוגיות שיכולים לעזור לכם.

1. שינינו כזוג אחראים על הזוגיות שלנו - אתם לא מרגישים מאושרים?לעיתים קרובות מערכות יחסים נהרסות כי אחד מבני הזוג מרגיש שאינו מאושר ומאשים בכך את השני, בדקו עם עצמכם למה. במערכת יחסים מקבלים את הטוב יחד עם הרע ורק אתם אחראים לאושרכם.

2. תגיעו להסכם משותף ותקיימו אותו – חשוב להגיע להסכמה! אל תצפו מבן הזוג שלכם שיסכים אתכם בכל דבר, תכבדו את ההבדלים בדעות. ברגע שתקיימו הסכם זה, תיווצר הרגשה שיש ביניכם כבוד הדדי.                                  

3. תקשורת בין בני הזוג- רק בעזרת תקשורת טובה במערכת יחסים, ניתן להגיע לקרקע בטוחה של הסכמה משותפת ביניכם. התקשורת היא הבסיס לזוגיות טובה, הוא כלי העיקרי לבניית תקשורת איכותית. חשוב שכל אחד מבני הזוג יתרום לכך. 

4. כנות בזוגיות – חשוב במערכת יחסים בריאה היא להיות כנים עם עצמכם ועם בן זוגכם. שקרים יוצרים נתק, אפילו אם בן הזוג אף פעם לא יידע ששיקרתם. כנות ואמון בין בני הזוג מהווים בסיס חשוב לכל מערכת יחסים.

5. אמרו סליחה אחד לשני – להרבה אנשים קשה לומר את המילה סליחה. כדאי לשבור את המחסום האישי שלנו. חשוב להבין שהמילה סליחה משחררת את העבר ומקדמת את ההווה. בקשו "פסק זמן" ל-10 דקות לחשוב על מה שקרה. לאחר מכן שוחחו עם בן זוגכם, הסבירו מה קרה, מה מכעיס אתכם, מה לדעתכם עשה לא נכון ומה כדאי לשנות. זה עוזר לבנות מערכת יחסים טובה עם תקשורת חזקה ובריאה. 

6. העריכו אחת את השני – חשוב לא לשכוח את התכונות הטובות שיש בנו. לפעמים, במהלך ריב נשכחות התכונות אותן אנו מעריכים אצל בני הזוג שלנו. לכן, בזמן של ריב, חשוב לומר משפט מרגיע ותומך ולאחר מכן נסו לפתור את הבעיה. 

7. בילוי זמן איכות יחד- לא משנה כמה אתם עסוקים, תמיד נחמד לבלות ביחד. אפשר לעשות ספורט , לצאת למסעדה, לראות סרט וכו', יש מגוון דברים שניתן לעשות. אתם תרגישו את קסם האהבה רק כשאתם ביחד.

8צחוק בריא לבריאות - היום כבר יודעים שהצחוק הוא תרופה הטובה ביותר לכל מחלה, אבל לא כולם יודעים שהצחוק הופך מערכת יחסים רגילה למערכת יחסים נפלאה. צחוק מקרב בין הלבבות ומרגיע רגשות שליליים שנוצרו בעקבות ויכוח או חוסר הסכמה. 

            אז... אל תשכחו לנקות מלבד את הבית אלא גם את הזוגיות, עבודה נעימה.

 

 

 

 


אודות מחבר המאמר

דינה ימניק מגשרת ומאמנת זוגית ואישית www.gishurit10.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.