אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בעיות רטיבות

 

בכל דירה עלולות לצוץ בעיות שונות. חלקן קשורות בפגעי מזג האוויר, חלקן נוצרות פשוט מתוך בלאי טבעי בשל הזמן שעבר, וחלקן קשורות לליקויים שנוצרו או נעשו במהלך הבנייה. בעיות רטיבות הן מהנפוצות ביותר, ועלולות להיגרם בשל מגוון סיבות.

 

רטיבות עלולה להיגרם בתקופת החורף, בשל גשמים שחודרים אל קירות חיצוניים או דרך הגג, אך גם בעיות בצנרת של הדירה מלמעלה יכולות בהחלט להוביל לרטיבות בדירה שלך. במצב תקין, כמובן, לא גשמים חזקים ולא הצנרת של השכנים יחדרו את הקירות או את התקרה שלך, אך המציאות מראה כי ליקויים רבים מתגלים רק כאשר הרטיבות כבר נוצרה.

 

הנזק שנובע מבעיות רטיבות

 

בעיות רטיבות יוצרות שלל סכנות שהולכות ומתגברות ככל שהמצב נותר לא מטופל. הסיד והטיח של הקירות הפגועים עלולים להתחיל להתקלף ויחד איתם, ככל שיחלוף הזמן, יתפתחו עובש וטחב. העובש והטחב מהווים מקום מרבץ אטרקטיבי במיוחד לחיידקים ומזהמים את האוויר שאנחנו נושמים, מסוכנים בעיקר לחולי אסתמה, ילדים וקשישים.

 

ככל שרטיבות תזוהה מהר יותר, כך יגדל הסיכוי לפתור את הבעיה בקלות רבה יותר, וכך גם כמובן תקטן החשיפה של בני הבית לסכנות השונות הנובעות מהמצב. עם הזיהוי של כתמי רטיבות ראשונים יש להזמין צוות מקצועי לטיפול בנושא.

 

כך תטפל בבעיות רטיבות בדירתך

 

כמו במקרים רבים אחרים, ייתכן שגם הרטיבות בדירה שלך נוצרה בגלל עבודה לא מקצועית וחוסר הקפדה. זאת בדיוק הסיבה שאם כבר גילית בעיות רטיבות, עליך לברר בדיוק מה מקור הבעיה ולפתור אותה מהיסוד, אחרת היא פשוט תשוב, ואת זה אתה בטח לא רוצה.

 

אז איך נפטרים אחת ולתמיד בעיית רטיבות בדירה? מזמינים מהנדס מומחה שמגיע עם מכשור מקצועי בעזרתו יוכל לאתר את המקור המדויק של הרטיבות, ויציג חוות דעת הנדסית של היקף הנזקים והערכה כללית של אופן ועלות התיקון.

 

חשוב לדעת שחוות הדעת של המהנדס עשויה לחסוך לך כסף רב בהמשך. אם יתגלה כי מקור הבעיה הוא בחלקים המשותפים של הבניין, כמו איטום לקוי של הגג, על דיירי הבניין כולו להשתתף בהוצאות התיקון. במקרים מסוימים, ניתן יהיה לתבוע את הקבלן על בעיות רטיבות שנוצרו עקב ליקויי בנייה ולקבל פיצוי על ההוצאות ועל עוגמת הנפש.


אודות מחבר המאמר

 

המאמר נכתב על ידי צביקה כהנא, מנכ"ל חברת גלאור מהנדסים ויועצים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.