אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חזרה לשגרה אחרי שריפה - בדיקת מבנים

אחרי שפורצת, חלילה, שריפה בבית, ותודה לאל אף אחד לא נפגע, לא קל לחזור לשגרה, אבל זה הדבר שהכי רוצים שיקרה. להחזיר את הבית לקדמותו, להחליף את כל מה שנהרס ולשוב לישון בשקט. רק בדיקת מבנים תאפשר לכם לחזור באמת לשינה בראש שקט.

 

נכון, השריפה לא הרסה לגמרי את הבית, חדר אחד או שניים נפגעו, אבל בסך הכל היה לכם מזל והכל נראה בסדר – קצת טיוח, קצת סיוד והדירה ממש כמו חדשה. הבעיה היא שמתחת לסיוד והטיוח עלולים להיות נזקי שריפה חמורים אותם אין לכם כל דרך לגלות אלא אם כן תזמינו בדיקה מקצועית.

 

בדיקת מבנים – חובה לאחר שריפה

 

שריפה היא השתוללות של טמפרטורות ברמות בלתי נתפסות. החום השורר במבנה במהלך השריפה כל כך חזק, עד כי הבטון ומוטות הברזל המרכיבים את שלד המבנה עלולים ממש להיחלש ולהינזק. גם התקרה, אליה מטפס כל החום, עלולה לספוג נזקים קשים.

 

את כל הנזקים הללו לא תוכלו לראות עד שהם יבואו לידי ביטוי בשטח. תאמינו לנו, אתם לא רוצים להיות שם כששלד מבנה רעוע או תקרה חלשה מוצאים עצמם לא עומדים בעומס.

 

מה הפתרון? בדיקת מבנים. בדיקה מסוג זה נעשית בכל מיני מצבים – לקראת קניית דירה חדשה, עבור בניינים המוכרזים כמסוכנים ולאחר שריפה. צוות של מהנדסי בניין יגיע אל ביתכם ויבדוק את מצב המבנה עד ליסודות.

 

בהתאם לנזק שגרמה השריפה, ובהסתמך על הידע הרב שרכשו והניסיון שצברו, ידעו המהנדסים בדיוק מה עלול היה לקרות למבנה בו אתם חיים, ויוכלו לאמת את החשש או להבטיח שהכל בסדר ושהמבנה תקין ומוכן לקבל אתכם חזרה.

 

איך בוחרים משרד מהנדסים מתאים?

 

על מנת למצוא את הצוות הנכון שיבצע את התהליך ביעילות, במהירות ובאמינות, תצטרכו לפנות למשרד המעסיק מהנדסי קונסטרוקציה מוסמכים. מהנדס קונסטרוקציה מבין בכל מה שקשור לשלד המבנה ולעומסים בהם הוא אמור לעמוד.

 

מהנדסי קונסטרוקציה מבצעים בדיקת מבנים כחלק שוטף מתפקידם, מזהים ליקויים במבנה ומתאימים עבורם את הפתרון הטוב ביותר. רק לאחר בדיקה כזו, וביצוע חיזוקים ותיקונים אם יתגלה בהם צורך, תוכלו לחזור אל ביתכם ובאמת ליהנות שוב משגרה.


אודות מחבר המאמר

המאמר נכתב על ידי צביקה כהנא, מנכ"ל חברת גלאור מהנדסים ויועצים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.