אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חיזוק מבנים בפני רעידות אדמה

 

תחזיות מומחים צופות סיכוי גבוה מאוד לרעידת אדמה רצינית בישראל. מיקומנו מעל השבר הסורי אפריקאי הופך את מדינתנו למקום קטן ומועד לפורענות, פורענות אליה כדאי להתכונן. בעבר המודעות לנושא היתה קטנה ומבנים נבנו ללא כל התייחסות למצב של רעידות אדמה. בשל כך, כיום, חיזוק מבנים בפני רעידות אדמה הוא צורך ממשי.

 

החל מ- 1980, כל מבנה חדש שנבנה חייב לעמוד בתקני עמידות בפני רעידות אדמה. הבעיה היא כל אותם מבנים שנבנו לפני שנה זו. חיזוק המבנים על מנת שיעמדו בתקנים הוא הוצאה כספית גדולה וכרוך בטרחה רבה, בגללם רבים כלל לא יטרחו לבצע את החיזוק.

 

על מנת לעודד בעלי דירות לחזק את בתיהם בפני רעידות אדמה, מפעילה המדינה תכנית הנקראת תמ"א 38.

 

תמ"א 38 – ככה תחזקו את הבניין שלכם

 

תכנית תמ"א 38 היא הדרך לביצוע חיזוק מבנים בפני רעידות אדמה מבלי שדיירי המבנה יצטרכו להוציא כסף על החיזוק. מבנה שנמצא זכאי לביצוע התכנית יזכה לעבודות חיזוק יסודות והכנת המבנה למקרה של רעידת אדמה תמורת מסירת זכויות הבניה לקבלן המבצע.

 

בפועל, המשרד המבצע את החיזוק, אם בחרתם באחד מוצלח, דואג לבצע שיפוץ כללי בבניין, להוסיף מעלית, לשתף אדריכל נוף וליצור איתו גינה מטופחת, וזאת כמובן בנוסף לעבודות החיזוק בפני רעידות האדמה. במסגרת השיפוץ רשאי המשרד המבצע להוסיף דירות לבניין הקיים, כשהבעלות עליהן היא שלו. 

 

הדיירים מקבלים בתמורה הגנה טובה יותר בפני רעידות אדמה ושיפוץ שמעלה את ערך הדירות שלהם משמעותית. כחלק מהתכנית, מעניקה המדינה פטורים ממיסים שונים כך שהדיירים לא צריכים בעצם להוציא מכיסם למימון השיפוץ.

 

לא עם כל אחד

 

לפני שנכנסים לפרויקט מורכב וחשוב כמו חיזוק מבנים בפני רעידות אדמה, כדאי להקדיש מחשבה רבה בבחירת הקבלן שיבצע את העבודה. פנייה לחברה רצינית ומבוססת של מהנדסי בניין העובדים עם מיטב אנשי המקצוע בכל התחומים המשלימים, תבטיח לכם קודם כל בדיקה רצינית של זכאות לתכנית ושל כדאיות כלכלית. לאחר מכן, תוכלו לדעת בראש שקט שעבודות החיזוק והשיפוץ עצמן נעשות בצורה מקצועית ועל הצד הטוב ביותר.


אודות מחבר המאמר

 

המאמר נכתב על ידי צביקה כהנא, מנכ"ל חברת גלאור מהנדסים ויועצים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.