אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פורטל AUTO1 - כמה נוח לרכוש רכב יד שנייה מליסינג

 

יד שניה מליסינג? עבור אנשים שונים אשר עדיין אינם מכירים את השיטה, זה נשמע כמו פשרה כפולה. מצד שני, מדובר על האופציה הנוחה שיכולה להגשים חלום: רכב משומש במצב חדש.

ישנם מי שמתבלבל עדיין בין עסקאות הליסינג השונות, ומי שעדיין לא בקיא בכלל במהות ובמטרה של עסקאות ליסינג, ודאי יתבלבל גם בין "רכב מהשכרה" מול "רכב מליסינג". ההבדל הוא שרכב מהשכרה בילה בין נהגים רבים תחת מטריית ההשכרה לתקופות קצרות יחסית, מה שאומר שהרכב, כמה שמנסים לשמור על בטיחות ותקינות לאורך תקופה, עדיין נשחק יותר מכל רכב רגיל – ואולי גם מבחינת רמת האינטנסיביות של השימוש בו. רכב מליסינג שימש על תקן רכב פרטי. בליסינג יש אינטרס לשמור עליו יותר.

ריכוז השיטות לרכישת רכב מיד שניה

רכישה של רכב מיד שניה יכולה להיות במספר צורות: ישירות מאדם פרטי, באמצעות מתווך: מגרש ליסינג או טרייד אין שבו הרכב מוצג. ישנה אפשרות לרכוש רכב גם מגורמים מוזלים יותר: רכבי ליסינג או השכרות. לרוב, יד שניה מליסינג מעט יותר יקרה מרכבי השכרה משום המצב הטכני של הרכב.

מהי בעצם שיטת הליסינג?

שיטת הליסינג נחלקת לשני מישורים. האחד בוא השכרת רכב לצורך רכישה, ואילו השני הוא רכישה כדי לשכור את הרכב החדיש ביותר במחיר נוח תוך תשלום תשלומים קבועים ונוחים על פי מידת היכולת. בתום התקופה כשמשיבים את הרכב לחברת הליסינג, משלמים על הנזקים שנעשו ברכב, לכן האינטרס להחזיר אותו בשלמותו רב.

אפשר להתמקח

כמו בכל שטח של עסקה, גם כשמכירת הרכב מיד שניה חובשת אצטלה של רשמיות – הרכב אמנם נבדק לפני שיוצע ללקוח ונמכר באמצעות מוסד עסקי, עדיין יש מקום למיקוח. דווקא ההבדל שבין המצוי בבדיקה המקדימה למצוי בבדיקה שבמוסך הניטראלי יכול להעלות נקודות שחברת הליסינג לא הציגה, כמו למשל הגלגלים השחוקים או המגבים לצורך העניין. 


אודות מחבר המאמר

דוד דגן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.