אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פורטל ISRABIT- מחירי ביטוח חובה לרכב צפויים לרדת בעתיד

 

הממשלה מחייבת, מאז ראשית ימי שנות השבעים – עשיית ביטוח רכב חובה לרכבים ממונעים, כפי שהם מוגדרים בפוליסה. תקופה ארוכה שנמשכה כשלושים שנים, מחירי הפוליסות בביטוח חובה היו אחידים, ושולמו לחברה אחת ויחידה- אבנר. החל משנות האלפיים, הרפורמה בביטוח רכב חובה גרמה לכך שחברות הביטוח קיבלו רשיון לממכר פוליסות ביטוח רכב, וכל חברת ביטוח הציעה הצעה מתחרה משלה. התחרותיות גרמה לכך, שישנם פערי מחירים בין ההצעות של החברות, ולכל בעל רכב משתלם לעשות את הפוליסה אצל חברת ביטוח אחרת, על אף שהנתונים יכולים להיות זהים.

 

השתתפות עצמית – גם בביטוח חובה

כיום אמורה להכנס אל מסילתה רפורמה חדשה בביטוח רכב חובה: החלת דמי השתתפות עצמית של המבוטח שתודה בביטוח חובה. עד לימים אלו חברות הביטוח מפצות את מלוא הפיצוי שמובטח לנפגעים, כאשר הפיצוי והתעריף נקבעים על פי קריטריונים שאותם מאשר המפקח על הביטוח במשרד האוצר – לרבות ותק רישיון נהיגה, קיום שלילות רישיון בשלוש השנים האחרונות או תביעות ביטוח ועוד.  ניתן לשנות את הקריטריונים הללו על פי תחנות מחיר.

 

ביטוח חובה לאופנוענים בחברות ביטוח רגילות

אופנוענים ונוסעים על דו גלגלי, סובלים מזה שנים מביטוח רכב במחירים יקרים בעשרות ובמאות אחוזים מאלו של בעלי רכבים, וזאת מכורח הסיכון הרבה שיש בשימוש בכלי הנהיגה.הביטוח היה נעשה באמצעות חברות הפול, משום שנדרש ביטוח הפול – כשחברת ביטוח מסרבת לבטח. הרפורמה תוביל לידי כך שישתלם להם לעשות ביטוח גם בחברות הביטוח הרגילות.

כל נהג משלם על פי הסיכון שהוא מהווה

המחירים אינם  צפויים לרדת אצל נהגים שמהווים סיכון לתביעת ביטוח. על כן, מי שבשלוש השנים האחרונות ביצע תביעת ביטוח רכב או שנשלל רשיונו לפחות פעם אחת, מי שהוא נהג בגיל צעיר יחסית או נהג חדש ישלם יותר עבור הביטוח.


אודות מחבר המאמר

דוד דגן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.