אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שמאי מקרקעין - אל תרכשו דירה בלעדיו

לקראת רכישה של דירה חדשה מקבלן או דירה יד שניה, אחד הדברים החכמים והאחראיים ביותר שאתם יכולים לעשות הוא להשתמש בשירותיו של שמאי מקרקעין. בכל זאת, זו ככל הנראה הולכת להיות ההשקעה הכספית הגדולה ביותר שלכם, ובנוסף מדובר בבית שאמור להגן עליכם ולשכן אתכם בין קורותיו בבטחה.

 

אז איך שמאי מקרקעין קשור לבטיחות שלכם? המקצוע שלו הוא להעריך את שווי הנכס, ולתת לכם אינדיקציה אם ההשקעה שלכם הולכת להיות משתלמת או לא. מה לזה ולביטחונכם האישי בתוך הבית עצמו?

 

שמאות מקרקעין וליקויי בנייה

 

במסגרת עבודתו נעזר שמאי המקרקעין פעמים רבות במהנדס בניין. יחד הם יכולים לאתר ליקויי בנייה בדירה אותה אתם מבקשים לקנות, כאשר ליקויי הבנייה שיימצאו נחלקים לשני סוגים:

 

• ליקויי בנייה אותם ניתן לתקן והתיקון לא יוריד מערך הדירה

• ליקויי בנייה שהתיקון שלהם בלתי אפשרי או יקר באופן שאינו משתלם, ולכן לא יתוקנו. הימצאותם של ליקויים בלתי ניתנים לתיקון כאלו בדירה, יביא לירידה בערכה

 

בעצם העבודה שביצע שמאי המקרקעין נועדה לתת לכם הערכה לגבי כדאיות רכישת הדירה. אם בדירה ישנם ליקויי בנייה שאינם ניתנים לתיקון, ובגללם ערך הדירה רק ילך וירד, אתם רק תפסידו בעתיד מהרכישה. כפועל יוצא מגילוי ליקויי הבנייה הללו, אתם גם מגלים עד כמה הדירה בטיחותית וראויה למגורים.

 

גם אם כבר קניתם – עוד לא מאוחר

 

כאמור, ההחלטה החכמה ביותר שאתם יכולים לקחת היא לבצע בדק בית על ידי שמאי מקרקעין מוסמך לפני הרכישה. גם אם ההוצאה מכבידה עליכם, היא כדאית ועלולה לחסוך לכם הוצאות כפולות ומכופלות בהמשך ועוגמת נפש רבה.

 

אבל גם אם רכשתם דירה ללא ביצוע בדיקה מדוקדקת של הליקויים, ואתם מתחילים להבין שמשהו לא בסדר אחרי הרכישה, אתם עדיין יכולים להשתמש בשירותיו של שמאי מקרקעין על מנת לנסות ולתקן את המעוות. חוות דעת מקצועית של שמאי המקרקעין שתוגש לבית המשפט בתביעה כנגד הקבלן תוכל לאפשר לכם לקבל פיצויים שיממנו את תיקון הליקויים או, במקרה הצורך, את המעבר לדירה חדשה, בטוחה וראויה יותר למגורים.


אודות מחבר המאמר

המאמר נכתב על ידי צביקה כהנא, מנכ"ל חברת גלאור מהנדסים ויועצים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.