אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תיקון בעיית רטיבות - פשוט יותר משחשבת

אתה קם בוקר אחד ומגלה על אחד הקירות או על התקרה סימנים חשודים – מעין 'שלפוחיות', טיח מתקלף, הקיר נראה רטוב – יש לך בעיית רטיבות. אם לא שמת לב לסימנים המוקדמים, אתה עלול לגלות את הבעיה רק כשכבר יופיעו עובש וטחב או שנזקים חמורים יותר יתחילו להיווצר.

 

מה באמת עלול לקרות? העובש והטחב מסכנים את בריאות הדיירים, ובמיוחד אם יש ביניהם ילדים קטנים, קשישים או חולי אסתמה. מלבד זאת, הרטיבות פוגעת בבידוד התרמי של הבית ועלולה להביא לקצרים במערכת החשמל, וזה כמובן בלי לציין את המפגע האסתטי ואת אי הנוחות הכללית העלולה להיגרם.

 

כל אלו הופכים את גילוי הרטיבות לדבר האחרון שהיית רוצה להיתקל בו. בנוסף לכל הבעיות שכבר ציינו, אתה בטח כבר מתאר לעצמך מה ידרוש התיקון – כולנו הרי שמענו או חווינו ניסיונות תיקון כושלים, בהם קירות שלמים נשברו וסוידו מחדש רק כדי לגלות שהבעיה עדיין קיימת, רטובה ומרטיבה כאילו דבר לא נעשה.

 

בעיית רטיבות מתקנים רק עם מומחים

 

תרחיש האימים הזה יהיה המציאות שלך רק אם תתפשר על הדרך בה אתה ניגש לתיקון הבעיה. לרטיבות הזאת שגילית יש מקור כלשהו – בעיית איטום בגג או בחלונות, בעיית צנרת ועוד. להתחיל לשבור קירות או להרים רצפות במקום בו מופיעים סימני הרטיבות זו הדרך הבטוחה להשיג כשלון.

 

מה שצריך לעשות קודם כל זה למצוא את המקור של בעיית הרטיבות, ואת זה יוכל לעשות רק איש מקצוע רציני. בעיית רטיבות היא לא עניין פעוט מדי בשביל להזמין מהנדס בניין מוסמך. להפך – רק לו יהיה את הציוד והידע המתאימים על מנת לפתור את הבעיה במינימום זמן ומינימום קירות שבורים.

 

למהנדסי הבניין ולחברות בדק הבית המתאימות יש כיום שיטות מתוחכמות לסריקת הקירות, הרצפות והתקרה על ידי סיבים אופטיים או קרני אינפרא אדום שמשמשים כגלאים תרמיים ומוצאים את המקור של כל בעיית רטיבות מבלי להפוך אפילו מרצפת אחת. רק אחרי שיימצא מקור הרטיבות מעל לכל ספק, יוכל מהנדס הבניין לתקן את הבעיה בצורה ממוקדת ויעילה, אחת ולתמיד.


אודות מחבר המאמר

המאמר נכתב על ידי צביקה כהנא, מנכ"ל חברת גלאור מהנדסים ויועצים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.