אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דרכים בהן ניתן למזער את כאבי הגב ולמנוע ניתוח גב

כאבי גב הם גורם משמעותי להפסד ימי עבודה ותחלואה בקרב האוכלוסייה הבוגרת. הכאבים עלולים לתקוף כל אדם ללא כל אזהרה מוקדמת. הגורמים לכאב עשויים להיות העדר פעילות גופנית, ישיבה לא נכונה, תנועות פתאומיות, הרמת משאות כבדים, חבלות חיצוניות, הריון ועוד. הטיפול בכאבים מתבצע בעזרת תרגילי פיזיותרפיה, רפואה משלימה, משככי כאבים, פעילות גופנית ושאר ניתוחי גב ופעולות כירורגיות פולשניות.

ניתוחי גב מתבצעים רק לאחר מיצוי כל אפשרויות הטיפול השמרני. ההחלמה מניתוחי הגב ממושכת, מדובר באזור עשיר בקצוות עצבים וקשה לניתוח. חלק מהניתוחים ניתן לבצע בשיטות ניתוח מודרניות שמאפשרות גישה אל האזור הפגוע ללא צורך בחיתוך עמוק. ניתוחים מיקרוסקופיים ואנדוסקופיים מקצרים את תקופת ההחלמה ומפחיתים את הסיכון להתפתחות של זיהומים ודלקות.

איך למנוע התפתחות של בעיות גב

שמירה על אורח חיים בריא ופעילות גופנית סדירה יסייעו במניעת הכאבים והתפתחות של בעיות גב. מבוגרים שמבלים את רוב שעות היום בישיבה על הכיסא במשרד, מפתחים בעיות גב בעקבות העדר פעילות גופנית וישיבה ממושכת.

בכדי למנוע החמרה בכאבים, ניתוחי גב ונכות יש להתייחס בצורה רצינית לכאבים כבר בשלבים הראשונים. חשוב לציין כי משככי כאבים לא מטפלים באופן ישיר בבעיה, התרופות מעלימות את הכאב אך לא מטפלות בגורם הכאב.

טיפול תרופתי יש לשלב לצד טיפולי פיזיותרפיה, תרגילי גב ואביזרים אורתופדיים. חגורות גב מספקות לעמוד השדרה תמיכה בריאה. החגורות שימושיות למניעת כאבים, ליווי תקופת ההחלמה לאחר ניתוחי גב, הגנה על חוליות הגב במהלך נשיאת משאות כבדים ומצבים של פריצת דיסק ועקמת.

את חגורות הגב רוכשים ברשתות מיוחדות לאביזרים אורתופדיים ביוזמה אישית או בהתאם להמלצת הרופא המטפל. בכדי למנוע תלות באביזרים אורתופדיים וטיפולי פיזיותרפיה כדאי לאמץ מספר הרגלים שמסייעים בהפחתת הלחץ על חוליות הגב.

ישיבה ממושכת יש לקטוע בכל 50 דקות על ידי הליכה קצרה בסביבת העבודה, ההליכה מניעה את השרירים בגוף. במקרים של עמידה ממושכת כדאי להקפיד להעביר את המשקל מרגל לרגל בכל מספר דקות. אין לזלזל בהרמת משאות כבדים, יש להקפיד להשתמש באביזרי מיגון לגב בכל גיל.

רפואה טבעית למניעת כאבי גב

הרפואה הטבעית מציעה פתרון הולם בעבור סוגים שונים של כאב כרוני. כאבי גב, כאבי ראש או כאבי שרירים מתפתחים בעקבות תזונה לקויה, חוסר פעילות גופנית, משקל עודף ומחלות. כשהגוף לא מקבל את כל הויטמינים והמינרלים להם הוא זקוק המחסור בא לידי ביטוי בחולשה וכאבים.

תרגילי התעמלות מיוחדים לבריאות הגב מצליחים להביא הקלה לסובלים מכאבי גב. חסידי הרפואה הטבעית ממליצים על פעילות גופנית, רפואה אלטרנטיבית ומעבר לאורח חיים בריא לשם מניעה וגם לשם טיפול בכאבים. עבורם ניתוחי גב ופעולות כירורגיות פולשניות הן מוצא אחרון ויש לעשות כל מאמץ להימנע מהן.

תרגילים למניעת כאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון נובעים מלחצים על חמשת החוליות התחתונות של עמוד השדרה. פעילות גופנית סדירה תוכל למנוע את הכאב. התרגילים מתבצעים ברובם תוך שכיבה על הרצפה והנעת האגן והרגליים. מבוגרים שיבצעו 4 תרגילי גב למשך 10 דקות בכל יום יצליחו למנוע כאבים, לזרז את ההחלמה לאחר ניתוחי גב ולחזק את שרירי הגב התחתון.


אודות מחבר המאמר

מלבד דרכים למזער בעיות גב עתידיות, יש גם מודעות רבה בנושא בריאות של ברכיים, ירכיים, מלבד גב, לכן חשוב לעבוד עליהם ולשמור על פעילות גופנית סדירה.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.