אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סימולציות פסיכומטרי

הכנה נכונה למבחן הפסיכומטרי היא כרטיס כניסה לפקולטות אקדמיות יוקרתיות ומבוקשות. בוגרי הפקולטות מצליחים להתברג במשרות מבוקשות ולזכות לתנאי שכר גבוהים. המבחן הפסיכומטרי הוא אחד המבחנים המשמעותיים ביותר בחייו של כל צעיר בישראל. הכנה טובה למבחן אפשר למצוא בקורסים שמציעים לימודים בקבוצות קטנות, סימולציות פסיכומטרי בתנאי מבחן, מדריכים מנוסים וספרים עדכניים ללימוד ותרגול.

המבחן הפסיכומטרי מתחלק ל-3 פרקים: פרק כמותי, פרק חשיבה מילולית ופרק של אנגלית. נבחן שמבקש לעצמו ציון גבוה זקוק לכישורים טובים ותרגול בכל אחד משלושת התחומים. השאלות אינן קשות, האתגר האמיתי שמעמיד הפסיכומטרי בפני הנבחנים הוא לחץ הזמן. דקה אחת עומדת לרשות הנבחן לפתירת כל שאלה, נבחנים שלא תרגלו היטב את תנאי המבחן וכישורי חשיבה מהירה יתקשו להתמודד עם לחץ הזמן במבחן.

מתרגלים פסיכומטרי בתנאי שטח

סימולציות פסיכומטרי מהוות חלק משמעותי בכל קורס הכנה. השיעור הראשון בקורס מתחיל בסימולציה שמעניקה לתלמידים טעימה ראשונה מהמבחן. בהמשך מקיימים המדריכים סימולציות נוספות עד למרתון הסימולציות הגדול שמתקיים בסוף הקורס. שבועות ארוכים של סימולציות פסיכומטרי מתבצעות במתכונת של מרתון הכנה למבחן.

התלמידים מתרגלים במכון מבחני פסיכומטרי בתנאים שמדמים מבחן פסיכומטרי אמיתי. הסימולציות מעניקות לתלמידים אפשרות להתרגל אל תנאי המבחן ולהרגיש מוכנים יותר לקראת המבחן. מכוני הכנה מקצועיים מציעים לנבחנים אפשרות להירשם למרתון הסימולציות ולהתכונן טוב יותר לבחינה.

לצד התרגול במכונים אפשר למצוא גם ספרים של מבחנים לתרגול בבית. המדריכים ממליצים לתלמידים לתרגל את המבחנים בבית תחת לחץ של זמן ותנאים שמדמים את לחץ הזמן במבחן. נבחנים שמרשים לעצמם לפתור בקצב שלהם את השאלות פוגעים בסיכויי ההצלחה שלהם.

חשיבה איטית, הפסקות שירותים וחריגה מהזמן המוקצב לכל פרק לא יתאפשרו ביום המבחן. חשיבה מהירה וזיהוי מהיר של התשובה הנכונה מבין כל האפשרויות ישפרו את סיכויי ההצלחה במבחן.

מאגרים של מבחני סימולציות פסיכומטרי

סימולציות פסיכומטרי להורדה אפשר למצוא באתרים רבים ברשת. נבחנים שמבקשים תרגול נוסף יוכלו לפנות למדריכים בקורס ולבקש מבחנים נוספים. פרט למבחנים, בכל הנוגע לשינון מילים פסיכומטרי דורש מצוינות. באתרים רבים תוכלו למצוא מאגרי מילים ומשחקים לתרגול אוצר מילים לפסיכומטרי.

התמודדות עם הלחץ בבחינה

המפתח להצלחה במבחן הוא יכולת להתמודד עם הלחץ הרב שמביא עמו המבחן. קורסי הפסיכומטרי המובילים מתייחסים לקושי שמציבים תנאי המבחן ומלמדים את התלמידים כיצד לתפקד טוב יותר בתנאי לחץ. לכל אורך הדרך כדאי לתרגל סימולציות פסיכומטרי בעזרת סטופר, עפרונות מחודדים וחלוקת זמן נכונה.

היכולת לנחש בצורה חכמה את התשובות לשאלות שלא מספיקים לפתור בצורה מלאה משמעותית להצלחה במבחן. המבחן הפסיכומטרי מתקיים בכיתות שהנבחן לא מכיר, מוסדות אקדמיים גדולים, נוכחות של נבחנים שמרעישים וכיסאות סטודנט לא נוחים.

נבחנים שמתרגלים מספר ימים לפני המבחן את ההגעה למקום ומציאת הכיתה המתאימה יוכלו לישון טוב יותר בלילה שלפני המבחן. סימולציות פסיכומטרי שמתקיימות במוסדות אקדמיים מדמים בצורה הטובה ביותר את תנאי המבחן.


אודות מחבר המאמר

ההכנה היא הכל. נח לא התחיל לבנות את התיבה כשהתחיל לרדת גשם. - וורן באפט

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.