אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ההבדל בין בניה קלה לבניה ירוקה

אמנם, שיטת בניה קלה היא שיטת בניה התורמת לסביבה ומובילה את המגמה הירוקה באופן מובהק, אך היא איננה בנייה ירוקה. רבים מתבלבלים בין הבנייה הקלה לבין הבנייה הירוקה ולעיתים מזמינים עבודת בניה שונה ממה שרצו. לכן חשוב לדעת להבדיל בין שתי שיטות הבניה הללו ולהבין מהי משמעותה של כל שיטת בנייה ומהי השורה התחתונה, מהי המטרה של כל אחת ואחת משיטות הבנייה הללו – הבניה הירוקה ולהבדיל בניה קלה.

הבנייה הירוקה

שיטת הבניה הירוקה, או בשמה הלועזי Green Architecture, הינה שיטה שבה בונים בתי מגורים ומבנים מסוימים במטרה אחת ויחידה שהיא חסכון באנרגיה הדרושה ליושבי הבית במהלך חיי היום יום כמו חשמל, מיזוג אוויר וכד'. שיטת הבנייה הירוקה הינה שיטה המתחילה עוד מתכנון הבית שכן יש לכלול בכל השלבים חשיבה שונה ומיוחדת מאוד שבסופו של דבר אכן תאפשר את החיסכון באנרגיה ותקיים את המטרה שלשמה השתמשו בשיטה זו בעת בניית הבית. החשיבה האסטרטגית כוללת ליווי של מומחים בתחום הבנייה הירוקה, מומחים הבודקים את השטח עליו אמור להבנות הבית והם אלו שמתכננים את המבנה ואת החומרים בהם ישתמשו עד לפרט האחרון. מעבר ליתרון של השמירה על הסביבה, שיטת הבניה הירוקה מעניקה לבעלי הבית יתרונות נוספים כמו חסכון כלכלי והגדלת הסיכויים למכור את הבית בבוא העת.

הבניה הקלה

בניה קלה או בשמותיה הנוספים, בניה מתועשת ובניה מודולארית, היא שיטת בניה על ידי חומרים שקל יותר לבנות עימם ובעזרתם ניתן להקים מבנה או חלק ממנו במהירות רבה וביעילות רבה. מטרתה של בניה קלה היא לספק ללקוח את עבודת הבניה לה הוא זקוק במהירות רבה ותוך כדי שימוש בחומרים יציבים יותר שקל לעבוד איתם, ובעיקר באלומיניום. בשל העובדה כי מדובר בתחום בניה קלה שמטרתה הינה חסכון בזמן, לא מבוצע שימוש בחומרים רגילים כמו בטון וכד' ולא מבוצע שימוש בכלי עבודה מכאניים גדולים מה שגם שומר על הסביבה ויוצר הרבה פחות פסולת.זוהי הסיבה שרבים מתבלבלים בין בניה קלה לבין בניה ירוקה. וחשוב להבין כי אמנם בניה קלה מעניקה יתרונות ירוקים רבים אך היא שונה לחלוטים מהבניה הירוקה. ובכלל, לא זו המטרה של הבנייה הקלה. כפי שאמרנו, המטרה של הבנייה הקלה היא לספק עבודת בנייה מהירה ועם מינימום פסולת, מטרתה של הבניה הירוקה היא לאפסר חסכון באנרגיה של יושבי הבית ולשמור על הסביבה.


אודות מחבר המאמר

מידע נוסף על טיולים מאורגנים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.