אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

היתרונות שבניהול ציי רכב על ידי קצין בטיחות

 

היתרונות שבניהול ציי רכב על ידי קצין בטיחות

ניהול ציי רכב על ידי קצין בטיחות בתעבורה מקנה לעסק שלך ניהול שוטף ואחראי על ידי אדם שעובר הכשרה בכדי לנהל ציי רכבים, תפקידו תמיד להיות מעודכן בכללים ובנהלים אשר מוציא משרד התחבורה  ולדאוג לתקינות הרכבים, לטיפול השוטף שלהם ולעדכן את הנוהגים ברכבים בדבר נהיגה זהירה לשמירה על חייהם ועל רכוש החברה בעת נסיעתם בכביש.

נהג רכב חברה אשר נוהג בפראות באחד מכלי הרכב השייכים לחברה מדווח על ידי הנוהגים לציידו בכביש או על ידי עוברי אורח למוקד וזה מעביר את כלל התלונות אל קצין הרכב של החברה אשר דואג לרכז את התלונות על פי החוק ומעבירם לממונים על העובדים להמשך טיפול. בנוסף פונה קצין הבטיחות אל הנהג ומפנה אל תשומת ליבו לגבי דרך התנהגותו בכביש.

בחברות רבות תפקידו של קצין הבטיחות להעביר אחת לכמה זמן ימי הדרכה בנושאי בטיחות בדרכים לכלל העובדים בחברה בכדי להעלות את מודעותם ולחדד נהלים וחוקים חדשים אשר נכנסו לתוקף. קצין בטיחות בדרכים טוב ידע להעביר את המסר ולפנות אל העובדים שיחשבו, במהלך נסיעתם בכלי הרכב של החברה, על הנאמר בימי העיון ואף ישנו את צורת נהיגתם בכביש כתוצאה מכך.

עבירות רבות בכביש ותקלות רבות ברכבים נעשות עקב חוסר מודעות והבנה בכלי רכב וחוקי התעבורה. לכן במידה ועובד מרגיש כי הרכב לא נוסע כשורה או נתקל בבעיה כלשהי יש לו למי לפנות כדי שידע להכווין אותו ואף לשלוח את הרכב למוסך במידת הצורך כדי שיטפלו בבעיה. במקרים מסוימים קצין רכב ידע לאבחן תקלות ואף לפתור אותם בעצמו וכך לחסוך נסיעות למוסך והוצאות לחברה.  

פן נוסף אשר קצין הרכב עוזר בו וחוסך עלויות לחברה הוא בייעוץ ובחירת רכבים לרכישה, ייעוץ מושכל זה עקב הידע שצבר והבנתו חוסכים לחברה כספים רכבים על הוצאות דלק ותיקונים וכמו כן שומרים על בטיחות העובדים בחברה ובני משפחותיהם במהלך הנסיעות.

טיפ: לפני כל נסיעה בדוק את צמיגי הרכב, צמיג "מלא" ישפר את ביצועי צריכת הדלק.

אנו מאחלים לך דרך צלחה ונסיעה בטוחה.


אודות מחבר המאמר

מורן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.