אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בניית פרגולות לפי תקן

האמת היא שאין תקן מסוים שעוסק בבניית פרגולות מעץ. מהסיבה הזו, רוב בעלי המקצוע בארץ מסתמכים על סטנדרטים רגילים של בניית פרגולות אשר נקבעו על בסיס ניסיון אישי ודברים שידועים לכולם. כאשר קבלן רוצה לבנות פרגולה מיוחדת אז בדרך כלל הוא מתייעץ עם מהנדס בניין שעוזר לו לבחור קורות עץ מתאימות שיעמדו בעומסים של הפרגולה.

באינטרנט אפשר למצוע מספר רב של אתרים שמסבירים על אופן בנית פרגולות או לקרוא טיפים על עיצובים של פרגולות. לעומת זה, כמעט ולא ניתן למצוא אתרים שמסבירים על חוזק חומרים ועל הפאן ההנדסי של בנית פרגולות מעץ. זה חבל אך זאת המציאות בכל הקשור לבניה בעץ של פרגולות (וגם של דקים למען האמת).

רוב בעלי המקצוע בארץ למדו את העבודה מתוך ניסיון. זה נובע מכך שאין בית ספר לבניית פרגולות מעץ ואין בכלל בתי ספר מקצועיים יותר. נגר לומד להיות נגר על ידי כך שהוא מתחיל כשולייה של נגר עד שהוא לומד והופך לנגר. כאשר נגר בונה שולחן, במקרה הכי גרוע השולחן יתנדנד. אבל כאשר בעל מקצוע העוסק בבנייה בעץ בונה פרגולה ולא מקפיד על תקני בטיחות ותקני עומס חומרים, במקרה הקיצוני הפרגולה עלולה להתרסק ולהתמוטט, דבר שעלול לגרום לפגיעה בחיי אדם.

פרגולות מעץ הינן שונות באופן מהותי מפרגולות מאלומיניום. השוני הזה נובע מכך שעץ ואלומיניום או ברזל הם חומרים אחרים ובעלי תכונות אחרות לחלוטין. פרגולות מעץ בנויות מחומר שהוא חזק מצד אחד וגמיש מצד אחר ולכן חשוב לבחור קורות של פרגולות עץ מתאימות לצורך בנייתן. האץ הוא חומר "שעובד", כלומר עצים סופגים מים בחורף כאשר יורד גשם ואז הם מתרחבים. בקיץ העץ שוב מתייבש ואז הוא מתכווץ. כאשר בונים דקים או פרגולות צריך להתחשב בתכונות הכיווץ/התרחבות של קורת הפרגולות.

לכן הטיפים שאנו ממליצים עליהם כאשר בוחרים קבלן שיבנה אצלנו פרגולה:

1. לבחור קבלן אמין.

2. לוודא איתו שיש תוכנית הנדסית לפרגולה.

3. לוודא שקורות הפרגולה הן מעץ איכותי.

בהצלחה

 


אודות מחבר המאמר

אתר "דק-פרגולה", המומחה שלך לבניית פרגולות מעץ!

www.woodinfo.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.