אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מציאת עבודה בעת משבר כלכלי

 

איש לא יודע אם הנבואות השחורות יתממשו, ואם אכן אנחנו בדרכנו למשבר כלכלי, אבל כדי להקדים תרופה למכה כתבנו עבורכם את המאמר הבא.

הקדמה

מצב המשק בעת משבר כלכלי הופך את חיפוש העבודה לקשה הרבה יותר לעומת ימים כתיקונם. המשבר הכלכלי פוגע בעסקים רבים, שנדרשים עקב כך לבצע תהליכי התייעלות הכוללים בין היתר פיטורי עובדים. עובדים אלה נפלטים משוק התעסוקה, אך מתקשים למצוא עבודה חדשה, וזאת משום שחברות רבות במשק מקטינות בבת אחת את הביקוש שלהן לעבודה. בין אם לאחרונה פוטרתם, או שברצונכם להיכנס לשוק אחרי הפוגה, המלאכה נעשית קשה ביותר בזמנים קשים של מיתון.

אז מה כדאי לעשות בעת חיפוש עבודה במשבר כלכלי?

אימון אישי

ראשית, מומלץ להירגע. פיטורים הם דבר מלחיץ וקשה, אך הם לא סוף העולם. קחו לעצמכם כמה ימי מנוחה לפני שתתחילו לחפש עבודה במרץ, ועבדו על עצמכם מבחינה מנטלית כדי שתגיעו לתהליך מוכנים. נסו לאתר את התכונות החזקות שלכם והתמקדו בהן, שאלו את עצמכם מהם המטרות שלכם, ובאופן כללי נצלו את ההפוגה הזמנית בתעסוקה כדי לנקות את הראש והנפש. במידה ואתם מתקשים לעשות זאת לבד, ישנם מכוני אימון אישי וקבוצתי רבים שיוכלו לסייע בידכם להתמודד עם המשבר.

התכוננות לחיפוש העבודה

אחרי שנחתם, חשבתם על מה שחשוב לכם, והחלטתם איפה אתם רוצים לראות את עצמכם, הגיע הזמן לפעול כדי להשיג זאת. ראשית, עבדו על קורות החיים שלכם. בדקו שכל הפרטים שם עודם רלוונטיים, הוסיפו פרטים חדשים אם צריך, ועשו הגהה מחודשת למסמך. לאחר מכן, אפשר להתחיל בתהליך החיפוש.

תהליך חיפוש העבודה

תהליך החיפוש יכול להיות מגוון מאוד, בין אם תבצעו אותו דרך רשתות חברתיות וקשרים אישיים ובין אם תבצעו אותו דרך אתר לחיפוש עבודה. כדי לחפש עבודה באמצעות קשרים חברתיים, תוכלו לספר לאנשים קרובים שאתם מחפשים עבודה, לפרסם ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, והשתמשו בקשרים ממשרות קודמות. מומלץ במיוחד לעשות זאת בעת משבר כלכלי, כי לחיפוש עבודה דרך מכרים יש סבירות גבוהה להצלחה באופן כללי, ובפרט בזמן מיתון.

התכוננות לראיונות עבודה

זומנתם לראיון? כל הכבוד! אך המלאכה שלכם רק החלה! חשוב מאוד להגיע מוכנים לראיון עבודה, כדי שלא תשאירו את סיכויי הקבלה שלכם למזל בלבד. ראשית, מומלץ לחקור על החברה בה נקבע לכם הראיון. במהלך הראיון תוכלו לשלב פרטים שקראתם בבית, וכך להראות שאתם מבינים מה עושה החברה, וכיצד יראה התפקיד שלכם. הרשת מלאה בסרטוני הדרכה הנוגעים לתחום חיפושי העבודה.

במידה וזומנתם לראיון עבודה, אל תפסיקו לחפש! המשיכו לחפש עבודה עד הרגע שבו תחתמו על חוזה עבודה חדש מול החברה שתעסיק אתכם. 


אודות מחבר המאמר

OSJobs הינו פורטל השמה ממוקד לתחומי הכלכלה, החשבונאות והפיננסים. באמצעות המערכת האינטרנטית החדשנית שפיתחנו, אנחנו ממקסמים את הסיכוי לשידוך מוצלח בין מעסיקים למחפשי עבודה.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.