אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הקשר בין דין פלילי לדין תעבורה

 

הקשר בין דין פלילי לדין תעבורה

המושג דין פלילי מתייחס לתחומי המשפטי בהם מתבצעים פשעים כנגד החברה, והתובעת במשפט מסוג זה היא למעשה המדינה. עבירות כמו חשד לרצח, אלימות במשפחה, הלבנת הון וכיוצא בזה נחשבות לעבירות מתחום התמחותו של עורך דין פלילי. באופן מאוד דומה, גם הדין התעברותי מתעסק בעבירות כנגד החברה. כלומר, עבירה של נהיגה בשכרות או נהיגה מופרזת המהוות עבירה על החוק תוך סיכון של חיי אדם של העוברים ושבים, היא גם עבירה בה התובעת היא המדינה.

 

אז מה הקשר בין דין פלילי לדין תעבורה?

לפי ההיגיון הזה, ניתן להניח כי בכל פעם שאנו מבצעים עבירת תנועה, אנו למעשה מבצעים עבירה פלילית וחשופים לתביעה פלילית על כל המשתמע מכך. רוב המקרים זה לא ממש נכון כי אי עצירה בתמרור עצור אינה שווה לרצח או הריגה, ויש למנוע זילות של הדין הפלילי, אולם במקרים מסוימים עבירת תנועה בהחלט יכולה להוות עבירה פלילית, במיוחד במקרים בהם ישנם נפגעים בגוף ובנפש. כאשר אנו מואשמים בעבירת תעבורה בדרך כלל עומדת בפנינו האפשרות לעמוד למשפט או לשלם קנס.

 

כיצד עובד המשפט התעבורתי?

בית המשפט לתעבורה מתנהל בצורה דומה מאוד לבית המשפט הפלילי. בשני המקרים המדינה היא התובעת והאזרח הוא הנאשם. במקרים בהם מחליטים שלא לשלם קנס אלא לבחור באפשרות של הגנה על עצמנו בבית המשפט מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו של עורכי דין פלילי.

 

מתי אנו עומדים לדין פלילי?

כמובן שבמקרים מסוימים האפשרות הזאת כלל לא ניתנת לנו ואנו עומדים למשפט ואפילו עלולים להימצא במעצר או במאסר עד לתחילתו של המשפט. גם אז, העצה וההדרכה של עורך דין פלילי היא קריטית לכל נאשם. עבירות כמו דריסה, או עבירות שתוצאותיהן מובילות להרוגים או פצועים, בדרך כלל שייכות כר לצד הפלילי.


אודות מחבר המאמר

הקשר בין דין פלילי לדין תעבורה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.