אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טנטרה והחליל הפנימי

הטנטרה הינה דרך  עתיקה שעוסקת בחיים עצמם- וכמו ביקום  עצמו, כך גם בגוף האדם - קיים מתח עצום ומיוחד בין האנרגיה  הזכרית לאנרגיה הנקבית.טנטרה וטנטרה יוגה, מלמדים אותנו שכאשר נוצר מפגש בין גבר לאישה, מתחילים מייד מרכזי האנרגיה שלהם לפעום בדרך מיוחדת ומופלאה.שינוי קל בנשימה, מבט עיניים, קצב הלב, התעוררות של הגוף ושינוי היציבה הן רק חלק קטן ממכלול השינויים.אולם שינויים אילו מספיקים כדי לחולל שינו דרמתי בזרימת האנרגיה במעלה ובמורד ה"חליל הפנימי".

 

פעמים רבות (למעשה ברוב הפעמים) אנחנו אפילו לא מודעים לכך, מכיוון שהשינויים בגוף הם מזערייםמהוא אותו "חליל פנימי"? הטנטרה גורסת ,שגופנו הפיסי  הינו רק חלק קטן מגופנו האמיתי, אשר למעשה בנוי מגופים אנרגטיים רבים. במרכז גופנו, במקביל לעמוד השדרה, קיים צינור אנרגטי אשר נמתח בין אברי המין לבין הקודקוד בחלקו העליון.בצינור זה, קיימים פתחים לכל אורכו, לכל פתח יש צבע משלו, תדר משלו, צליל ותפקיד אחר. פתחים אילו נקראים "הצ'אקרות" שמשמעותם בסאנסקרית (הודית עתיקה) הוא: גלגל. והסיבה לכך היא כאמור התדר שבו "מסתובב" גלגל זה.

 מורי  טנטרה בעת העתיקה כמו גם היום, ניסו להסביר את משמעות הצינור האנרגטי לתלמידי הטנטרה. ולשם כך השתמשו בחפצים שהיו בקרבתם. כלי הנגינה שתיאר היטב את מבנה הצ'אקרות שלנו, היה חליל עתיק בשם נאי, (שנמצא עד היום באזורים נרחבים של פרס, כורדיסטאן ואף טורקיה).  הנאי הינו צינור ארוך הפתוח משני צידיו, הפקת הצליל נעשית על ידי נשיפה על פי הצינור, ממש בדרך שבה אנו נושפים על פתחו של בקבוק. לאורכו מספר חורים אותם ניתן לסגור לחלופין ולשנות את התדר של הצליל המופק.באותה דרך בדיוק, מתרגלי טנטרה בכל העולם, מעלים  ומורידים את אנרגית הקונדליני, (היא  אנרגית החיים הראשונית) במעלה ובמורד אות "חליל פנימי".ישנם טכניקות טנטרה  רבות ומגוונות להעצים, למקד ואף לזרז את תנועת האנרגיה במעלה החליל  הפנימי ובמורדו. חלקן עוסקות בנשימה, תנועה  ואף אימון שרירים מיוחדים בגופנו. גם לצליל אותו אנו מפיקים תפקיד  חשוב.

 

 

 

קצת רקע על תורת הטנטרה

 

טנטרה, כמו גם טכניקות אחרות של רוחניות ושל מודעות עצמית מגיעה אלינו מהודו.

 

בשנים האחרונות שומעים יותר ויותר על סדנאות טנטרה בכל איזור בישראל עם מיטב המנחות והמנחים

 

טנטרה בישראל

ראשית אנו ממליצים על אתר לגעת בטנטרה: יש לכם מספר מרכזים המארחים סדנאות טנטרה:\

 

מידע על מנחי טנטרה תוכלו למצוא באתרי טנטרה ישראל. פשוט  להיכנס לאתרים,  ושם נמצא מידע מרתק על סדנאות טנטרה ומה זה בכלל הטנטרה

 

ואם אתם רוצים להירשם ללימודי טנטרה -אנו ממליצים לכם  על בית ספר מארג לטנטרה ועל לימודי הטנטרה של בועז שגב.


אודות מחבר המאמר

סוג'י שמש הוא ממורי הטנטרה הבכירים בישראל. מעביר סדנאות טנטרה יחד עם זוגתו מורה, ובעליו של האתר לגעת בטנטרה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.