אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיול אל מסתורי עכו

סביב חומותיה של עכו אפשר לראות שוק מרהיב, בית כלא בריטי ומנהרות מסתוריות, עלילות נפוליון וכן סיפורי גבורה מהקמת המדינה ועד סיום הפלגה במפרץ עכו. המבקרים בעכו חווים מסע מפואר אל העבר מרגש ומרהיב במיוחד. עכו העתיקה היא אחת הערים היחידות לאורך חופי הים התיכון שחומותיה נשתמרו סביב ללא פגע. האום הכריז על עכו כאתר מורשת ושימור עולמי. עכו הינה אחת משבעת פלאי ישראל.

חומותיה של העיר עכו

מצודותיה ומבצריה, כנסיותיה ומסגדיה ובניינים אחרים בתחומה, מספרים את ההיסטוריה של מספר רב של שליטים אשר שלטו בעיר, הקימו וטיפחו אותה.

אגדה עברית קדומה מספרת שהים הגדול הציף את העולם, ובהגיעו לחופה של עכו פסק לזרום, כנאמר באיוב (לח, יא): עד כה תבוא ולא תוסיף. המילים עד כה הופך באגדה לעכו.

העיר עכו שורדת כבר 4000 שנים. תחילתה בתל עכו (גבעת נפוליאון). האגדה מספרת שנפוליון הגיע עם צבאו לתקוף את עכו והיה זקוק למקום גבוה כדי להבחין בנעשה בעיר מעבר לחומות. הוא פקד על כל חייל בצבאו המהולל לחפור ולהביא דלי עפר אחד בנקודה זאת. זוהי תחילת בריאתה של תל עכו.

בתקופה הצלבנית הגיעה עכו לשיא גדולתה. והייתה לגדולה ולעשירה בערי הממלכה הצלבנית, עיר הנמל והמסחר הראשית שלה, מרכז חיי החברה הכלכלה והתרבות. חלק ניכר מהמסחר שבין המזרח למערב התבצע בשווקיה ובנמלה של עכו. עכו הייתה גם מרכז של עסקות כספים והלוואות בניהולם של הטמפלרים ומרכז לעיסקות נכסי נדלן באירופה בניהול מסדר ההוספיטלרים.

בין חלק מהאתרים החשובים והמענינים של עכו אפשר למנות שרידים מהתקופה ההלניסטית-רומית, ומבנים מהתקופה הצלבנית והעותומנית: מסגד אל גאזר, בנייני מסדר סנט-גון, העיר הצלבנית התת קרקעית, חאן אל עומדן, המרחצאות התורכיים (כיום המוזיאון העירוני), המקדש הבהאי ועוד.

בעכו אפשר למצוא את טביעות אצבעותיהם של עמים רבים ותנועות דתיות: מהכנענים, היוונים, הרומאים, הביזנטים, הצלבנים, הממלוכים דרך התורכים ועד לבריטים.

השווקים הצבעוניים במזרחה של העיר, חומות העיר, המוזיאונים, החופים ואתרי הספורט הימי, נמל הדייגים, המרינה, המסעדות, בתי המלון והפסטיבלים הציוריים המתקיימים בעכו מדי שנה – נמנים אף הם עם האטרקציות התיירותיות.


אודות מחבר המאמר

מני נחמן, טיולים ואגדות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.