אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי נטורופתיה - טיפולים טבעיים בדיכאון

 

ברבים מהמקרים, טכניקות אלו עשויות לשפר את מצב הרוח ולהפחית תסמיני דיכאון, בעיקר כאשר מבוצעים כחלק בלתי נפרד מטיפולים בצמחי מרפא ותוספי תזונה מתאימים.

טיפולי עיסוי למצבי דיכאון

עיסוי מסייע להרגעה והקניית תחושת שלווה. רוב טיפול המגע מבוססים על התפיסה הטומנת בחובה את הרעיון כי הגוף והנפש מחוברים זה לזה ויש בניהם קשר הדוק. כאשר הגוף רגוע – גם הנפש רגועה מה שמוביל לבריאות טובה יותר, לרווחה ולהפחתת תסמיני דיכאון. במהלך לימודי נטורופתיה, נלמדת תורת הטיפול במגע כחלק בלתי נפרד מתרפיה הוליסטית שמשמעותה חיזוק הגוף והנפש כיחידה אחת.

דמיון מודרך לטיפול בדיכאון

דמיון מודרך היא שיטת ליצירת תקשורת בין הגוף לנפש שמטרתה הרפיה. בטיפול בדמיון מודרך מבקש המטפל לדמיין תמונות ומצבים, טעמים וריחות, אשר אלו מקנים תחושת רוגע אותה לומד המשתמש "להפעיל" בכל מצב ובכל מקום. בכך הוא מקבל כלים להתמודדות עם מצבי רוח, מועקה או חרדות באופן עצמאי ולא תלותי.

בעזרת דמיון מודרך, מתבצעת הדמיה שמטרתה הגברת יכולתם של החושים לספוג אלמנטים חיוביים מהסביבה, כגון ריח פרחים ועצים, רוח או טמפרטורה, מרקם פני השטח מתחת לרגליים וצלילים טבעיים. הדמיית תחושות מרגיעות אלו מסייעות להתגברות על חרדות, דיכאון ולחץ.

טיפול במוזיקה

טיפול במוזיקה הוכח כיעיל עבור אנשים בכל הגילאים, לטיפול בתסמינים של פחד, מתח, צער או דיכאון. זוהי טכניקה פשוטה, לא חודרנית וללא שימוש בתרופות הנתפסת ככדור הרגעה טבעי לרוח האנושית.  תרפיה במוזיקה היא טכניקה עתיקת יומין המסייעת למגוון גדול של אוכלוסיות ומשמשת בבתי חולים רבים ובמוסדות סיעודיים כחלק מטיפול שיקומי.

צמחי מרפא

צמחי מרפא משמשים מזה אלפי שנים לטיפול בשלל גדול של תסמינים הקשורים בכלל מערכות הגוף השונות. ישנם סוגים רבים של צמחים וחליטות המשמשות לטיפול במצבי דיכאון ולחץ נפשי. לטיפול במצבי לחץ נפשי מומלץ מאוד לטפל בפרחי באך. לאלו השפעה ישירה על מערכת העצבים, הם מסייעים להגיע לרגיעה ולהקלה על תסמינים של התקף חרדה ומועקה. לטיפול בדיכאון מומלץ צמח ההיפרקום. צמח זה משמש קרוב לאלף שנה לטיפול במצבי דיכאון ואף משווק כיום ככדור טבעי להפגת מצבי דיכאון קלים עד בינוניים.


אודות מחבר המאמר

סטודנט לרפואה משלימה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.