אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

התאמה אופטימלית של מכשירי שמיעה

בחירת מכשיר השמיעה על ידי הלקוח היא תהליך הכולל בתוכו דקויות ופרטים רבים. מדובר בתוספת לא טבעית לאוזנו של אדם, אותה הוא יצטרך לענוד שעות רבות ביום. על כן, הליך התאמת המכשיר באופן אישי חייב להתבצע באופן אופטימלי ולהתחשב בכלל הגורמים. במידה וההליך יהיה תקין מכשיר השמיעה יהפוך לחלק טבעי מגופו של הלקוח, והוא ירגיש עמו בנוח. בבואנו לבחור מכשיר שמיעה, חשוב לדעת מהם השלבים בתהליך אופטימלי של התאמת מכשיר שמיעה.

איתור צרכים וייעוץ

עוד לפני שנרצה להתאים את מכשיר השמיעה למגוון הצרכים שלנו, אנו צריכים להבין מהם אותם צרכים. על כן תהליך התאמת מכשיר השמיעה יתחיל בפגישת יעוץ אישי במכון מכשירי שמיעה. במוסד זה נמצא יועצים מקצועיים וקלינאי תקשורת שיכולים לאתר את הבעיה, להפנים את הצרכים שאנו מעלים ולהתחיל להציע פתרונות בדמות מכשירי שמיעה מותאמים.

התאמה לצרכים ולרמת שמע

לכל אדם, ובפרט לאדם בעל לקות שמיעה ישנם צרכי תקשורת משתנים. סביבות עבודה ופנאי שונות דרושות מענה מסוג שונה. לאחר שנבין באיזו סביבה תקשורתית אנו מתנהלים במשך מרבית היום, נוכל להתאים לנו מכשירי שמיעה שונים בעלי רמות הגברה וסינון רעשים משתנות. כמו כן, חשוב להתאים את סוג מכשיר השמיעה למצב השמיעה של הלקוח. ישנן רמות שונות של ירידה ביכולת זו, וכן מספר גורמים במערכת השמיעה אשר יכולים להיפגע ודורשים מענה מעט שונה. בשלב זה, נדע לפי האבחון שנעשה אילו יכולות הגברת צליל נדרשות למכשיר, ואיזה סוג של בעיית שמיעה הם אמורים לפתור.

התאמה פיזית ואסתטית

יש לזכור, כי אחרי הכל מדובר במכשיר שנמצא שעות רבות על האוזן שלנו ולפעמים אף בתוכה. חשוב להבין, כי מבנה האוזן משתנה מאדם לאדם, ועל כן יש להתאים באופן אישי את המידות. ההתאמה צריכה להיות מדויקת למדי, כדי שהרגשה הפיזית של המכשיר לא תציק לנו תחושתית. פן נוסף בהתאמת הצורה של המכשיר הינו הפן האסתטי. ישנם רבים אשר מעוניינים להצניע את נוכחתו של המכשיר בכדי לא לעורר תגובות מסוימות. על כן, קיימים מכשירים בצבע עור שהחלקים הבולטים בהם הם שקופים. בנוסף לכך, קיימים מכשירים מוקטנים שקשה להבחין בהם. מעבר לכך,  ישנה מגמה מתפתחת המתייחסת למכשיר השמיעה כפריט אפנתי, בדומה למהפכה שקרתה בעולם משקפיי הראייה. על כן, כיום ניתן למצוא מכשירים בשלל צבעים וצורות ייחודיות.


אודות מחבר המאמר

תדרים - מכון שמיעה בפתח תקווה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.