אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

העלאת גובה הפרמיה בגין אי העברת מסמך העדר תביעות

באים לרכוש ביטוח רכב? היכונו להליך בירוקרטי מול חברת הביטוח. במסגרתו, סביר מאד שתצטרכו להעביר אליה לא מעט טפסים, אשר נוגעים בעיקר למאפיינים האישיים שלכם, כמו גם להיסטוריה על הכביש. כמובן שמסמכי העבר הביטוחי שלכם ישפיעו במידה רבה על המחיר. אבל מה קורה כאשר לא מעבירים אותם כלל לחברת הביטוח?

כפי שנראה בהמשך, למסמכי העבר הביטוחי יש חשיבות מכרעת: לא רק בהתאמת הפוליסה לצרכי הנהג, אלא גם בקביעת המחיר שלה. במצבים מסוימים הם עשויים להוזיל את הפוליסה, ובאחרים לייקר אותה דווקא. בכל מקרה, חשוב מאד להעביר אותם לחברת הביטוח- ורצוי מוקדם ככל האפשר.

על הקשר שבין העבר למחיר בהווה

כאשר אנחנו מדברים על ביטוח רכב, מתגלה לפנינו עולם ומלואו. קודם כול, יש להזכיר את סוגי הפוליסות השונות, ובעיקר ביטוח חובה, ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'. לכל אחד מאלה עלות משלו, בהתאם לגובה הכיסוי, למקרים שנכללים תחתיו ולמדיניות החברה שמציעה אותו.

אולם, דבר אחד משותף בכל המקרים, והוא השפעת העבר הביטוחי על גובה הפרמיה שנדרש לשלם. ואגב- בדרך כלל, כשאנחנו מדברים על "עבר", הכוונה היא לשלוש השנים האחרונות. כל מה שהתרחש קודם לכן אינו נוגע להצעות הביטוח, ו"מתיישן" עם הזמן.

שני צדדים למטבע

כשזה נוגע לעבר הביטוחי, ישנם שני מצבים. בצד אחד, עומדים האנשים עם העבר הביטוחי הנקי, אשר יוכלו בוודאי להנפיק לאנשי חברת הביטוח מסמך היעדר תביעות. ברור שעבורם הסבירות להפעלת הביטוח קטנה במידה רבה. חברות הביטוח נוקטות בגישה חיובית כלפי אלה, ומעניקות להם לא פעם הנחה משמעותית בפוליסה.

מן העבר השני, קיימת האוכלוסיה אשר עברה הביטוחי אינו נקי. בלי קשר לסיבה לכך, הרי שאלה הגישו בעברם תביעת ביטוח רכב. חברות הביטוח נוקטות "משנה זהירות" עם נהגים אלה, ומייקרות עבורם מעט את מחיר הפוליסה. מדוע? פשוט מאד: מכיוון שסביר יותר שאדם אשר תבע בעברו מספר פעמים את חברת הביטוח, יעשה זאת שוב.

ומה אם אין מסמכים?

ההמלצה הברורה לכל מבוטח היא לשמור את מסמכי הביטוח השונים שלו, לפחות בפרק הזמן שתואר מעלה. גם אם בכוחם לייקר, בסופו של דבר, את מחיר הפוליסה, יש לעשות את כל המאמצים להעבירם לחברת הביטוח בעת חידוש או רכישה פוליסה.

המדיניות לגבי אי העברת אישור היעדר תביעות עשוייה להשתנות אצל כל חברה וחברה, אבל בדרך כלל המכנה המשותף הוא אחד: עובדה זו מביאה לייקור מחיר הפוליסה, לכל הפחות ביחס לאנשים אשר מצטיידים במסמכים אלה.

חברת הביטוח צריכה, יש לזכור, להתאים את הפוליסה למאפייני הנהג, וכשהיא לא יכולה לעשות זאת עקב היעדר המסמכים האמורים - הנטייה הטבעית שלה היא להקטין את הסיכון שהיא נוקטת בפוליסה, וזאת באמצעות ייקור מסוים שלה.

כך משיגים ביטוח רכב משתלם

העובדה כי אין באמתחתו של נהג מסמכי עבר ביטוחיים אמנם לא נעימה, אך היא לא צריכה למנוע מבעדו לעשות את אחד הסוגים הנפוצים של ביטוח רכב. חשוב לזכור שהביטוח מאפשר קבלת פיצויים נרחבים עבור נזקים לרכב או לנהג, אשר מהווים לא פעם את ההבדל בין נפילה לבור כלכלי לבין עמידה יציבה על הקרקע.

רצוי מאד לבצע השוואת ביטוחים בין החברות השונות, ולראות את המדיניות של כל אחת מהן לגבי מסמכי העבר הביטוחי. יש חברות אשר מעניקות להם משמעות בעיקר בשלב מימוש הפוליסה, ואינן מערימות קשיים על מבוטחים שאינם מעבירים אותם אליהן. באותה מידה, אחרות מייקרות את מחירה של פוליסת ביטוח רכב בצורה חסרת פרופורציה, מצב בו מומלץ מאד לנסות חברה אחרת.


אודות מחבר המאמר

Wobi - השוואת מחירי ביטוח חובה לרכב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.