אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שיווק ישיר - דיירקט סחר

שיווק ישיר

ניתן לשווק מוצר במספר דרכים. במהלך השנים השתכללו מאוד שיטות השיווק השונות הפונות לצרכן וכיום ניתן לשווק בצורה אפקטיבית יותר. אחת מהדרכים המרכזיות לשיווק היא שיטת השיווק הישיר או בשמה הנוסף דיירקט סחר, הפונה ישירות לצרכן ומייעלת את הליך העסקה גם עבור הצרכן וגם עבור בית העסק.

קיימות מספר דרכים לשיווק ישיר

שיטת השיווק הישיר יכולה להתבצע במספר דרכים כאשר הנפוצות ביותר הן טלמרקטינג, שליחת ניוזלטרים דרך הדואר האלקטרוני לרשימת תפוצה, שליחת מכתבים לנמענים על ידי דואר רגיל, שיווק ברשתות חברתיות וקיום פגישה עם הלקוח הפוטנציאלי בתיאום מראש (מתאים למוצרים או שירותים בעל יתרון שחשוב שהלקוח יתרשם מהם בפגישה אישית).

חסכון בהוצאות שיווק

שיטת השיווק שנקראת דיירקט סחר כלומר מסחר ישיר או שיווק ישיר קלה ופשוטה לשני הצדדים כלומר גם ללקוח הנהנה מפניה ישירה והצעת מוצר או שירות המתאימים לו וגם לחברה המשווקת החוסכת משמעותית בהוצאות שיווק לא יעילות. כל חברה המשקיעה בשיווק ישיר לא צריכה למשל להוציא פרסום בשלטי חוצות או בטלוויזיה הפונה לכלל האוכלוסיה.

התמקדות בפלח שוק ספציפי

כל העיניין בשיווק ישיר הוא לפנות לפלח שוק ספציפי המעוניין במוצר ולהתמקד בו. כמובן שחשובה גם ההשקעה בלקוח הכוללת מתן יחס אישי וליווי לכל אורך הליך הרכישה וגם לאחריו. יתרון נוסף שיש ללקוח הרוכש מחברה המשווקת בשיווק ישיר הוא בעלויות המוצר או השירות בו הוא חפץ.

סקר שוק לפני הרכישה תורם לצרכנות נבונה יותר

בשל העובדה שחברה המשווקת בשיווק ישיר חוסכת בעלויות רבות היא יכולה להרשות לעצמה להציע את המוצר או השירות האיכותיים ללקוח במחיר משתלם יותר משאר החברות או החנויות האחרות. בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית גם ביוקר המחיה בישראל ולכן חשוב מאוד לרכוש מוצרים או שירותים תוך כדי מחשבה על צרכנות נבונה יותר. לפני רכישת מוצר בצעו לכם סקר שוק קטן והשוו מוצרים של חברות שונות, בטווח הארוך תדעו מהי הרכישה הטובה עבורכם כצרכנים.

 


אודות מחבר המאמר

PengL

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.