אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיול להודו - מרגע החיפוש העצמי, ועד למציאתו

בעיני רבים, טיול להודו מתפרש כחלק ממסע שמטרתו מציאת שלווה, רוגע, התחברות לאדמה והתחברות לעצמך. כיום ישנה כבר התנהלות מוכרת מאחורי טיול להודו: מתגייסים לצבא, משתחררים, עובדים קשה וחוסכים. לאחר מאבק מתמשך של מספר חודשים (תלוי במוטיבציה), מגיע הרגע המיוחל -  קניית הכרטיס לאחת מהמדינות המדהימות בעולם.

נדמה כי טיול להודו נתפס כמשהו מובן מאליו, שכל ישראלי צריך לעבור על מנת להתקדם שלב בחיים ולהגיע למצב של בגרות בעיני המשפחה והחברים, ובעיני עצמו. טיול להודו מסמל את הדרך להתבגרותו הנפשית בהרבה מובנים של הישראלי מאחר והוא נוסע כדי לשכוח ולהשתחרר, ובשעת החזרה לישראל הוא עושה בדיוק את ההיפך.

בהתחשב בפרופיל של המטייל הישראלי הממוצע בהודו, על חוויותיה הרוחניות אין זה נדיר שלאחר החזרה לארץ, מתחילות התהיות לגבי העתיד. מה מעניין אותי? מה אלמד? אבל במהלך הטיול, כל אלו פשוט לא קיימים.

טיול מאורגן להודו מגלה למטיילים רבים קהילה שלמה של ישראלים. בתי חב"ד מאוד מעודדים התחברות של ישראלים צעירים. הם מקיימים ארוחות שישי, בימי שבת נעשות סדנאות לאפיית חלות, ובאופן כללי תחושת שייכות הישראלית נשמרת גם במדינה זרה.

ישראליות הודית

הנעדר במהלך טיול להודו הוא הגעגוע לאוכל הישראלי שכן ניתן לראות המון מסעדות הודיות המגישות מנות ישראליות בתפריט כמו חומוס, פלאפל, שניצל וכדומה. זאת מאחר וכל כך הרבה ישראלים מבקרים במסגרת טיול להודו, וההודים בהיותם הן מארחים נפלאים ואנשי עסקים ממולחים פתחו גם מסעדות ישראליות הכוללות תפריט ישראלי בלבד.

כל ישראלי שיחוש צורך עז להיזכר בטעמי הבישול של אמא או בארוחות שישי, ימצא עצמו במסעדות מהסוג הזה. בימי שבת יוגש ג'חנון עם רסק וביצה קשה, חמין, ממולאים ועוד. כמובן שזו דרך מצוינת נוספת למטייל הישראלי להכיר עוד ישראלים.לאור כל זאת אין זה מפתיע שבמהלך טיול להודו, מטיילים רבים יתקלו במקומיים הדוברים עברית בצורה כמעט שוטפת, יצטטו משפטים מסרטי בורקס מוכרים, ואף יזרקו מילה או שתיים מאוצר המילים בפסיכומטרי.

חשוב לציין יחד עם זאת שבשל גודלה ומגוון מסלולי התיירות, מי שבכל זאת יבחר להתאמץ ולמצוא סביבה נטולת ישראלים יוכל לעשות זאת במאמץ לא רב, אם כי דווקא בעת טיול להודו, יותר מכל יעד אחר, נראה שהישראלים נהנים מחוויות משותפות והיכרויות חדשות. מעבר לכל, הודו היא מדינה הידועה ביופייה המרהיב, מאכליה המיוחדים, ותרבות יוצאת דופן. טיול להודו יספק למטיילים סיפורים ומעשיות לתקופת חיים שלמה. אין ספק - טיול להודו זו חוויה מיוחדת, אך נראה כי היא מיוחדת בעיקר למטייל הישראלי.


אודות מחבר המאמר

מידע נוסף על טיול לויטנאם

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.