אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חשיבות ניהול תקציב משפחתי ושליטה בהוצאות

ניהול התקציב המשפחתי הוא אחד הצעדים החשובים והמהותיים ביותר שמשק בית יכול לעשות על מנת להשיג רווחה כלכלית ולהימנע מגרעון תקציבי בין ההוצאות להכנסות. עם רמת החיים העולה, יקר המחייה והרצון לחיות וליהנות מאיכות חיים, פעולות של ניהול תקציב משפחתי נכון הן הכרחיות ויותר ויותר משפחות ובעלי בתים מבינים כי עליהם ללמוד את הנושא לעומק.

 הכלים העומדים לרשות הלקוחות של הבנקים והמוסדות הפיננסיים וכן סדנאות המועברות בנושא ניהול תקציב משפחתי הופכות את הנושא לאחד המבוקשים ללמידה וליישום על ידי כל משק בית גדול או קטן.

מדוע חשוב לנהל תקציב משפחתי?

ניהול תקציב משפחתי הוא אחת הפעולות החשובות ביותר. מרבית משקי הבית שאינם מיישמים ניהול תקציב נכון ופעולות שליטה בהוצאות נתקלות בשלב כלשהו בגרעון תקציבי של הוצאות הגדולות מההכנסות. ניהול תקציב משפחתי נכון מאפשר שליטה מקסימלית בהוצאות כמו גם אפשרות לחסון כספים לימים של מצב כלכלי קשה או לפנסיה או לחופשה החלומית. ניהול תקציב משפחתי נכון מאפשר לא רק שליטה בהוצאות אלא הגדלה משמעותית של רמת איכות החיים של כל בני המשפחה.

מי אחראי על ביצוע ניהול התקציב המשפחתי?

למרות שמקובל לחשוב שאב המשפחה וראשי המשפחה אחראיים על ביצוע ניהול תקציב משפחתי נכון, על כל בני המשפחה להיות שותפים לתהליך ולקחת בו חלק. חיסכון בהוצאות וביצוע צרכנות נבונה שהם חלק מהפעולות הנכללות בביצוע ניהול תקציב משפחתי הן נחלתם של כל בני המשפחה מאחר וכולם תורמים להוצאות המשפחה. ביצוע חיסכון בהוצאות מבלי לשתף את כל בני המשפחה עלול לגרום להיתקלויות לא נעימות ולאי שיתופי פעולה, מה שעלול להכשיל את המשימה.

צרכנות נבונה

צרכנות נבונה היא אחד מאבני היסוד של ביצוע ניהול תקציב משפחתי נכון ואיכותי. באמצעות ביצוע צרכנות נבונה ניתן לחסוך עד מאות שקלים בחודש מבלי לוותר על מוצרים הנצרכים ברמה היומית. המשמעות של צרכנות נבונה היא לרכוש מוצרים במקומות הזולים ביותר, ביצוע סקרי שוק, לרכוש רק מוצרים שיש בהם צורך, להוציא כספים תוך בקרה ושליטה, לרכוש מוצרים איכותיים שלא יתקלקלו ולוודא שאכן המוצרים שנרכשו הם הזולים ביותר.

חיסכון בהוצאות

חיסכון בהוצאות הוא פעולה לא פשוטה לרבים מבני המשפחה מאחר והמשמעות של חיסכון בהוצאות היא וויתור על מוצרים הנצרכים ברמה היומית אולם לא תמיד יש חובה לוותר על מוצרים ובמרבית המקרים, ביצוע חיסכון בהוצאות משמעותו וויתור על מוצרים שאין לנו צורך בהם, ביצוע חיסכון בצריכה השוטפת כמו חיסכון בחשמל על ידי פעולות פשוטות של כיבוי מכשירים חשמליים כשאין בהם צורך, חיסכון בהוצאות הבילויים על ידי קיצוץ בכמות הבילויים וכדומה.

ניצול המשאבים לניהול תקציב יעיל ונכון

אחת ההמלצות היעילות ביותר לביצוע תכנון וניהול של התקציב המשפחתי היא שימוש במשאבים העומדים לרשות בני המשפחה. מרבית משקי הבית נתקלים בחוסר ידע וכלים שיסייעו להם לנהל את התקציב נכונה ולכן היום יכולים כל משקי הבית לקבל סיוע באמצעות מחשבונים הנמצאים ברשת, סדנאות המועברות על ידי המוסדות הפיננסיים השונים, כתבות המפורסמות בכתבי העת השונים, אנשי מקצוע שיכולים ללוות את בני המשפחה בתחילת התהליך וכדומה.  


אודות מחבר המאמר

חשיבות ניהול תקציב משפחתי ושליטה בהוצאות 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.